باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

خلیج فارس سه استان کویری را سیراب می‌کند؟

پروژه انتقال آب خلیج فارس آرزویی چندساله‌ است که دولت روحانی آن را در سال پایانی کارخود جدی گرفته است.

نجات پروژ‌ه‌ای غرق شده در خلیج فارس آن هم در سال پایانی دولت! / پروژه‌ای که بعد از ۴ سال دست و پا زدن در خلیج فارس درصدد نجات است!به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اتمام پروژه‌های نیمه تمام و بهره برداری از طرح‌های ملی جزو اهداف و برنامه‌های تمامی دولت‌ها در این چند سال اخیر بوده است، حال دولت تدبیر و امید هم از این قافله عقب نمانده و با تخصیص بودجه یا تسهیلات سعی در افتتاح پروژه‌های مهم و ملی کشور دارد.

پروژه انتقال آب خلیج فارس به نواحی مرکزی ایران یکی از آن طرح‌هایی است که  جزو آرزوهای چند ساله برای استان‌هایی همچون هرمزگان، کرمان و یزد بوده، چرا که این پروژه می‌تواند مشکل کم آبی و ذخیره ظرفیت‌های آبی را تا حد زیادی کاهش دهد، اما طبیعتا هر پروژه‌ای برای شروع کار خود، با موانعی کوچک یا بزرگ همراه می‌شود؛ البته اصل موضوع این است که دولت با اتخاذ چه تدابیر و برنامه‌هایی موانع موجود را به فرصت تبدیل کند.

 

نجات پروژ‌ه‌ای غرق شده در خلیج فارس آن هم در سال پایانی دولت! / پروژه‌ای که بعد از ۴ سال دست و پا زدن در خلیج فارس درصدد نجات است!

صحبت از پروژه‌ای ملی برای رفع مشکلی بزرگ

۲ سال بعد از آغاز کار دولت تدبیر و امید یعنی سال ۹۴، روحانی عزم خود را برای اجرای پروژه مهم و ملی «انتقال آب خلیج فارس به ۳ استان کشور» جزم کرد، این ۳ استان شامل کرمان، یزد و هرمزگان بود؛ همچنین رئیس جمهور علاوه بر تاکیدات خود در جلسات هیئت دولت برای پیگیری روند اجرایی این پروژه بار‌ها با استانداران این ۳ استان هم جلساتی برگزار کرد، اما متاسفانه مخالفانی مانع انجام پروژه آبی کشور شدند.

یکی از مخالفان، سازمان حفاظت محیط زیست ایران است، این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که « آب خلیج فارس نسبت به دریاهای دیگر گرم‌تر است، به همین دلیل آسیب پذیری این حوضه آبی نسبت به سایر حوضه ها بیشتر است و انجام چنین پروژه‌ای مناسب نیست».

اما جالب اینجاست که پس از ۳ سال سازمان حفاظت محیط زیست مخالف با چنین طرح مهمی، عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ۱۶ اسفند سال ۹۷ طی مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌ها اعلام کرد که جهت تامین آب شرب مورد نیاز کشور با انتقال آب دریای خلیج فارس موافق هستیم.

پس از کش و قوس‌های فراوان ۱۹ آبان سال ۹۸ رئیس جمهور در سفر استانی خود به یزد از طرحی مهم و ملی برای رفع مشکل کمبود آب و افزایش ذخیره آبی در سه استان هرمزگان، یزد و کرمان خبر داد؛ روحانی در آن مراسم معتقد بود که تا به امروز انتقاد‌های بسیار زیادی از طرح‌های انتقال آب بین حوضه‌ای صورت گرفته، اما دولت به دنبال اجرای طرح انتقال آب خلیج فارس به استان‌های مدنظر است.

به گفته رئیس جمهور علت موافقت با تصویب این طرح از سوی دولت تنها رفع مشکل آبی نبوده بلکه رفع دغدغه‌هایی همچون بیکاری و گسترش کشت گلخانه‌ای هم بوده  است.

نجات پروژ‌ه‌ای غرق شده در خلیج فارس آن هم در سال پایانی دولت! / پروژه‌ای که بعد از ۴ سال دست و پا زدن در خلیج فارس درصدد نجات است!

تزریق بودجه به پروژه‌ای در خلیج فارس، از کجا و چگونه؟

سوالی ایجاد می‌شود مبنی بر اینکه چنین پروژه عظیم و مهمی در خلیج فارس قرار است چگونه تزریق مالی شود؟ در این راستا، محمدعلی طالبی استاندار یزد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در ۱۳ مرداد امسال خبر داد که با توجه به برنامه‌ریزی‌های مشخص برای اجرا پروژه انتقال آب، مقرر شد دولت تسهیلاتی را از صندوق توسعه ملی به استان یزد پرداخت کند، همچنین برای اولین بار است که انتقال آب از خلیج فارس به کویر مرکزی کشور انجام می‌شود و با اجرای آن طبیعتا طرح‌های بسیار مهم اقتصادی به مرحله اجرا می‌رسد.

در حال تکمیل/ پروژه

دولت با چه نگاهی سعی بر اجرایی شدن پروژه انتقال آب خلیج فارس دارد؟

علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست‌های خبری خود بر این موضوع تاکید دارد که یکی از بزرگترین اهداف دولت اتمام پروژه انتقال آب خلیج فارس به ۳ استان کشور است، زیرا با اجرایی شدن این طرح علاوه بر مشکلات حوزه آبی، مشکلات اقتصادی، اشتغالی هم رفع می‌شود.

البته استانداران هم تا حدودی با این نظر سخنگوی دولت موافق هستند، برای مثال فریدون همتی استاندار هرمزگان در ۲۹ تیر سال ۹۹ اظهار کرد که با اجرای پروژه انتقال آب خلیج فارس، بخشی از آب شرب استان‌ها تامین و همچنین موجب توسعه زیرساخت‌های آبی می‌شود که تاکنون دولت حمایت‌های خوبی از چنین پروژه مهمی داشته است.

پروژه ملی خلیج فارس می‌تواند راهگشای مشکلات بیکاری، اجتماعی و اقتصادی کشور باشد اما لازم است که دولت بیش از پیش تدابیری مناسب و برنامه‌هایی مدون برای شروع کار طرح‌های عظیمی در سطح ملی بیاندیشد.

در ارتباط با اتمام این طرح طبق گفت‌و‌گوی باشگاه خبرنگاران جوان با استاندار یزد، مطلع شدیم که  با تمهیدات مناسب دولت و تصمیمات اساسی این پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

نجات پروژ‌ه‌ای غرق شده در خلیج فارس آن هم در سال پایانی دولت! / پروژه‌ای که بعد از ۴ سال دست و پا زدن در خلیج فارس درصدد نجات است!

با توجه به اینکه قرار است منابع مالی طرح پروژه انتقال آب خلیج فارس از صندوق توسعه ملی تامین شود، انتظار می‌رود که دولت دیگر بهانه مشکل بودجه را برای عدم پیشرفت این پروژه مطرح نکند و در این ۹ ماه باقی‌مانده با اتخاذ تصمیم‌هایی که به نفع کشور است، طرح عظیم ملی انتقال آب را به بهره برداری برساند، زیرا مشکلات آبی قدمتی چندین ساله در برخی از استان‌های ما دارد که با اجرایی شدن این پروژه می‌توان برگی زرین در کارنامه دولت دوازدهم ثبت کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۲۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
این طرح فاز یکش رو ب اتمام هستش... اگر متریال بوده باشه... من تو این پروژه کار کردمه.... فاز دو مونده .... و هنوز حتی زیر سازی هم نشده... خط رایتاوه انتقال آب شیرین کن بندرعباس به یزد ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
اگر پروژه انتقال آب خلیج فارس به دستهای تشنه در مقیاس وسیع باشد باعث تغییرات آب و هوایی مثبت و ایجاد رطوبت و بارندگی نیز می شود حالا باید ببینیم این پروژه آبرویی وحیثیتی که شاید در این مقیاس در جهان بی سابقه است آیا مقرون به صرفه است یانه زیرا مسأله انتقال آب. اول باید اول آب شیرین شود بعد انتقال یابد .
Iran (Islamic Republic of)
عاشق سردار دلها
۲۳:۳۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
آقای روحانی چند ماه آخر عمر ریاست تازه به فکر مردم افتادند هفت سال فلج اقتصادی وا فقیرتر شدن ملت
Netherlands
ناشناس
۱۹:۰۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
سلام این طرح چند سال است شروع شده
Iran (Islamic Republic of)
سید بابا
۱۷:۱۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
اب باید از عمان برسه به مرکز ایران حالا هرچقدر بودجه بخواد فقط دست دزدها به محض احراز بریده بشه
هرچه اب بشتر وارد مرکز بشه بهتر هست تا اونجا که من 10 سال پیش مطالعه داشتم این مناطق بین 4 تا 10 متر بالاتر از ارتفاع اب دریاهای ازاد هستن بعضی از جاها که نیاز به پمپاژ بود پمپ های خورشیدی طراحی کرده بودم ...بماند که شدنی بود اما برای مسئولین در اولویت نبود
طرح های نیروگاه های تولیدی به وسیله اب در کویرهای تو اینترنت سرچ کنید ببید
اب تبخیر و از میعان اون که اب شیرین به دست میاد تو کویر درصورت انتقال اب به اونجا اجرایی هست ....
امیدوارم این طرح اجرایی بشه
در مورد خوزستان هم واقعا خیانت ها شد و اب سرچشمه های دز به سمت قم و .. کشیده شد در صورتی که به جای اون می شد از شمال ایران اب به سمت قم هدایت بشه اینهمه رودخانه که به دریاچه مازندران ریخته میشه واقعا .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
هرطرحی شدنی هست اماکو همت...
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۱:۱۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
آقا در انتخاب عکس دقت کنید
این عکس مربوط به دریای خزر و اسکله کاسپین هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
احتمالا بروز یک مشکل بزرگ زیست محیطی دیگر در راه است. بعد از دولت سازندگی و ساخت سد های بدون در نظر گرفتن جوانب بروز ریزگردها برای استان های جنوبی و غربی و خشک شدن تالاب های بزرگ مرکزی ایران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
سطح آب خیلی پایین نمیادش؟ سه استان؟ میدونی چقدر جمعیت زیادی دارند.
چرا از اب مناطق پربارش استفاده نمیشه، شیرین هم هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
نه پایین نمیاد چون از اقیانوس اضافه میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
تنبلها و بی نظم ها فقط شب امتحان با استفاده از قرص می خواهند بیدار باشند و درس بخوانند.
Germany
ناشناس
۰۶:۰۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
دولت روحانی ، خیلی کارها را در سال پایانی دولتش شروع کرده !!!
هفت سال گذشته .....!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
ایرادی نیست کار که تمامی ندارد ما بیرون گود نشستیم و می‌گوییم لنگش کن این طرح عظیم احتیاج به مطالعات میدانی بزرگی دارد ما که کشور اروپایی نیستیم که کم آبی برای آنها زیاد مفهومی نداردمثلاکشور انگلستان هوای دریایی داردودرچهار فصل تقریبا ابری و بارانی است ومیتوان گفت که آفتاب تابان ندارند و هیچگاه ماه شب چهارده را به علت رطوبت زیاد نمی توانند مشاهده کنند اکثریت کشور های اروپایی وضع به همین منوال است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
شعار...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
این طرح هزینه های زیادی ازلحاظ زیست محیطی و اقتصادی دارد باید تمام پیوست های زبستی فرهنگی و افتصادی آن رادر نظر بگیرن و باید دید آیا این کار واقعا شدنی هست نه اینکه کار شروع بکنیم بعد کلی هزینه بفهمیم این کار شدنی نییست یا اثرات جانبی آن بیشتر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
مخالفین حقوق مفت نون اب مفت میخورند هیچ چیزی حالیشون نیست نمیفهمند کشاورزان وملت چه زجری میکشند ازبی ابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
اگربخان شدنی است بودجه هم زیادخداداده کمبودبودجه نداریم درضمن استان فرسهم بهش اضافه شد استانی که ایران راتغزیه میکرد خشک شد،،،،این حدف ازحدود پنجاه سال پیش بودازدریای خزر حکومت گذشته نمیخان انجام بدن وگرنه شدنی است ،نفتوگازرامیشودفرستادبه کشورهای خارجی ابرانمیشود اونم ابهای خودمان ازشمال تاجنوب وشرق میشودبسیارخوبم میشه انجام داد مخالفین را ازکاروشغلشون حذف کنید هرکسی میخادباشه،،،،درود برخبرنگاران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
کاملا حق با نویسنده هست تا حالا کم کاری یا اصلا کار نکرده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
خوزستان با رودهای پرخروش اماااااا تشنه لب آب شرب وتمیز از بی کفایتی مسئولینش ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
واقعا
نمی دونم چرا چسبیدند به آب شور
Iran (Islamic Republic of)
MOSTAFA
۲۳:۲۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
گندکاریهای این پروژه دامن کل منطقه رو میگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
پس خراسان جنوبی چی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
خراسان جنوبی از بلوچستان از دریای عمان خواهد آمد آب ولی عملیاتی شدن آن معلوم نیست ولی نگران نباش از بلوچستان عزیز آبش تامین خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۲۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
آقا ،این عکس رئیس جمهور کنار دریا که گذاشتین،مربوط به شمال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
تازه یادشان افتاده اخردولتیه طرح های احمدی نژاداجراکنن..از اون مسکن مهر گرفته تا این طرح آبرسانی....
هفت سال کجا بودن...!!!!؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
احمدی نژاد میخواست طرح مضخرف انتقال اب در دریای خزر که در اصل یک دریاچه هست رو ااجرایی کنه نه از خلیج فارس که به آبهای آزاد راه داره لطف کنید این پروژه تطهیر احمدی نژاد رو دیگه تمومش کنید اونم یکی بود بدتر از این
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
انصافا نباید کارمان برای آن تعیین کنیم اگر بگوییم هفت سال چه کار می کردند فلان بهمان. اصلا منطقی نیست هر طرحی مخصوصا این طرحهای کلان مربوط به یک دولت و دو دولت نمی شود هر دولتی که ایده این کار را داشته باشد حتی ناتمام هم که بماند واقعا کار مهمی انجام داده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
ما باید بابهینه درمصرف اب وغذا مشکل رو حل کنیم همه طبیعت رو نابود کردن این دولت بیکفایت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
باید موارد زیست محیطی اش کامل و دقیق بررسی شود. مثلا ممکن است آب شور و نیز موجودات موجود در خلیج فارس برای مرکز کشور دردسرساز شود.
Iran (Islamic Republic of)
Mojtaba
۲۰:۲۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
این کارو نکنید
من میگم از عمان ور دارین چون خلیج فارس همش برداشت کنید ابش تموم میشه دیگه خوب ولی اگه از عمان ور دارین چون به هند راه داره اونم به اقیانوس ارام هیچ وقت تموم نمیشه
الان از فارس بر میداریم دو روز دیگه باید از عمان ور داریم کلی هزینه الکی بعدم الکی به خلیج فارس اسیب میزنیم میشه مثل دریاچه ارومیه
من گفتم هشدار دادم بعدا میبینید باید گوش میدادین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
آب های آزاد به هم مرتبط هستند مثل خلیج فارس و دریای عمان و اقانوس هند و غیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
احتمالأ شما دکتر هستید
که نمیدونید خلیج فارس به دریای عمان وصل هست و آبش تموم نمیشه
ولی همینکه سواد داری میتونی نظرتو بنویسی باید خدا رو شکر کنیم
Iran (Islamic Republic of)
جلالی
۱۳:۰۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
من هم باشماموافقم. ازدریای عمان برای این طرح استفاده بشه خیلی بهترازخلیج فارسه.من نمیدونم کیا درراس این پروژه هاهستند؟؟ چطورمامردم عادی می فهمیم ولی شما که مثلامسئول هستید به این چیزهاش فکرنکردید درحالیکه سه سال هم وقت داشتیدکه همه جوانبش روبررسی کنید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
خب در یای عمان آب میریزه تو خلیج فارس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
خلیج فارس به دریای عمان وصله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
آخر انسان عاقل آب خلیج فارس تراز آلیس با دریای عمان واقیانوس هند آرام واطلس یکی است آب برداشتن از خلیج فارس برای این طرح مانند یک نخ کبریت است نسبت به کل درختا ن باغهاوبوستانها وهمه جنگلهای وسیع وبی انتها ی جهان یا مثلاً یک قطره باران در مقابل تمام قطرات بارانی که روی کره زمین می بارد وانگهی این آب دریا دایما به وسیله باران و رودخانه های جهان درحال اشباع وپر شدن است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
حالا این طرح به محیط زیست لطمه وارد نکنه!؟؟ ومواظب اختلاسها ودزدی ها دراین طرح باشید!؟؟؟ فردا نشنویم، طرح زمین خورده وهزینه هاش روبالاکشیدن، ویا هزینه های آن سراز لبنان ویمن وسوریه و..، درآورده! ؟! ؟!
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۲۰:۱۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
یه پیشنهاد
آب اروند رود به عنوان پرآب ترین رود منطقه خلیج فارس قبل از اینکه به خلیج فارس وارد بشه رو از طریق کانال به نواحی کم آب کشور سرازیر بکنن.باور کنید شدنیه
و ایده خوبیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
پس خراسان جنوبی چی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۱۷:۲۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
هر وقت تونستین یه نگاه هم به آب غیر شرب کارون تو خوزستان بندازین ببینید که مردم چه ها میکشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
دقیقااااااا، بزارید غیزانیه و کل خوزستانی که از امثال غیزانیه محرومندبهشون آب شرب برسونند بعد بیان این بحث های آبرسانی رو بگن ،ووواقعااااا که خوزستان همیسه محروم ومظلوم
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۷:۲۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
اب شور دریا برای آبادانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
از آب شیرین کن استفاده میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
کلا انتقال آب به این شکل نیاز به خط لوله ایی قوی و ایستگاهای تقویتی در را ه میباشد.وبعد آب خلیج فارس شور ترین آب دنیاست .باید از منتهی الیه شرقی که به دریای عرب میباشد انجام بگیرد.چون آب شیرین تری دارد.دریاچه ایی مصنوعی با تصفیه آب شیرین ایجاد و از آنجا پمپار را شروع کنند.وچون این آب برای شرب خوب نیست بایدمصرف صنعتی و کشاورزی داشته و هزینه اش دریافت شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
خوب شد گفتی آخه خودشون اینا رو نمیدونستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
دریای عرب ما چنین دریایی رونقشه ندا ریم احتمالاخواب دیدی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۵۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
چرا از ژرفابه بسیار با کیفیت و در حال جایگزینی دایمی سیستان که از کوه های هندوکش سرچشمه می گیرد استفاده نمیشود شاید برای عده ای رانت ندارد و هزینه بسیار کمی هم دارد حالا که معلوم شده است آب این ژرفابه ها بسیار تجدید پذیر و با کیفیت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
از سایت خبرنگاران جوان خواهشمندم برای برجسته کردن و گرفتن جواب از مسئولان کشور سئوالی را که ایشان مطرح کرده اند برجسته کرده و پیگیری کنند.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۳۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
با کی میشه قرارداد بست تا مسیر این ژرفابه ها قطع یا تغییر ندن
اون ابی که از افغانستان بدون دولت به سیستان میاد چندین بار قطع کردن
و کافیه امریکا به افغانستان بگه نکنید تا اونا هم اب را قطع کنند
اما خلیج همیشه فارس ، همیشه از خودمونه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۵۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
کسی قادر نیست مسیر ژرفابه را تغییر دهد چون از بیش از هزار متری عمق زیر کوهها و زمین میگذرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
این طرح جایگزین های بسیار اقتصادی تر و سهل الوصول تر دارد. ولی متأسفانه پول بیت المال رو دارند صرف یک پروژه بدون توجیه اقتصادی می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۶:۵۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
اصفهان کویر نیست؟ .. از خوزستان که نمیتونیم اب بخریم! از چهارمحال بختیاری که اب اجازه نمیدن بیاد تو دشت و از طرفی بزرگترین کویر ایران بخش عظیمی اش تو اصفهانه من موندم دیگه چی کویره؟ و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
عزیزم خود خوزستان ها تشنه ترین مردم هستن کل خوزستان از آب شرب محرومه بعد شماها چشمتون به آب خوزستان ،اصلا مگه خوزستان چیزی دیگه ای هم داره که چشم بهش نداشته باشین از نفت وگازش گرفته تا آب خوردنش که مردمش هم ازش محرومند وولقعا براتون متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
خوزستان که خودش آب نداره آب آن از کوههای چهارمهال سرچشمه میگره یا از کوههای ترکیه
Iran (Islamic Republic of)
Exterminator
۱۶:۴۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
چرا از دریای عمان برداشت نمیکنند چرا خلیج فارس؟
Iran (Islamic Republic of)
جلیل
۱۷:۲۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
تا جایی که من شنیدم، تیتر، با واقعیت، اختلاف داره، عمده بحثها بر سر انتقال آب از حوالی جاسک تا تنگه هرمزه که در محدوده دریای عمانه. هدف اصلی هم، آبرسانی به نواحی کم آب سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و کرمان و یزده. طبیعیه که از دریای عمان، برداشت کنن که هم تمیزتر و هم شوری کمتری داره. ضمنا یک رودخانه که سالی یکی دوبار، طغیان میکنه و بیشتر اوقات، کم آبه، منبع مطمئنی برای چندین استان نیست و اگه، مطالعات، تایید بشه، بهتره همونجا یک سد مطابق میزان آبدهی اون، ساخته بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
چقدرساده هستید این دولت برای مردم کاری نمی کند
Iran (Islamic Republic of)
رضا حیدری سیستانی
۲۲:۵۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
ایشون مثل هزار ان حرف قبلی یک حرفی گفته شما سخت نگیری و باور نکنید به مشکل خانه خود باشید فردا اعلام میکند که ترامپ مخاف طرح بوده
Iran (Islamic Republic of)
مختار
۰۵:۳۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
برای لبنان کار میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
کاری نمی کند که کلی گویی است ودر نظر و قضاوت کلی گویی ممنوع است انصافا باید تقدیر کرد.
Germany
وحید
۱۶:۲۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
شما در خبرهای خودتون گفته بودید که رودخانه کاجو در سیستان و بلوچستان برای 26 مین مرتبه در سال جاری طغیان کرده.
چرا از اونجا آب تامین نمیشه. اون آب باران هست و قابل شرب فقط بایستی یک مخزن بزرگ ساخت. به همین راحتی...
United States of America
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
... اب چی کشکه چی همش چرته میدونی از استانی مثل یزد و کرمان اختلاف ارتفاع از سطح دریاچقدره ?...این کار اصلا امکان پزیر نیست ...
آخرین اخبار