بازی فوتبال اینتر - شاختاردونتسک/ جدال ۲ سرمربی با آرزو‌های بزرگ

تیم‌های فوتبال اینتر میلان و شاختاردونتسک اوکراین در چارچوب مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا امشب به مصاف هم می‌روند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در دومین بازی مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا امشب در ورزشگاه "مرکور اسپیل آرنا"ی شهر دوسلدورف، تیم فوتبال اینترمیلان ایتالیا برابر شاختار دونتسک اوکراین به میدان خواهد رفت.

اینتر میلان اگرچه رقابت بر سر کسب عنوان قهرمانی سری آ را به یوونتوس واگذار کرد، اما بسیار مشتاق است که این فصل را با قهرمانی در اروپا به پایان برساند.

اینترمیلان تحت هدایت "آنتونیو کونته" پس از اُفت و خیز‌های اولیه، سرانجام خود را پیدا کرد و در ۱۰ مسابقه اخیر بدون شکست باقی مانده است.

اینترمیلان گلزنی‌های خود را مدیون عملکرد درخشان روملو لوکاکو و "لائوتارو مارتینز" است که روی هم رفته ۳۷ گل به ثمر رسانده اند.

در آن سوی میدان شاختار دونتسک هم در یازده مسابقه اخیر خود شکستی نداشته است، آن‌ها با کسب عنوان قهرمانی لیگ اوکراین اعتماد به نفس خود را تقویت کرده اند.

"لوئیس کاسترو"، سرمربی این تیم توانسته است با فوتبال مالکانه، تیم قدرتمندی تشکیل دهد و سه مهاجم این تیم یعنی "جونیور مورائس"، "تایسون فردا" و "مارلوس رومرو" قادر هستند هر دفاعی را به دردسر بیندازند.

آخرین باری که شاختار برابر اینترمیلان بازی کرد به مرحله سوم انتخابی لیگ قهرمانان فصل ۰۶-۲۰۰۵ بر می‌گردد که در آن سال تیم ایتالیایی در مجموع سه بر یک به پیروزی رسید.

پیش بینی می‌شود که الکسیس سانچز ستاره شیلیایی اینترمیلان که به تازگی از منچستر یونایتد به طور قطعی به این تیم پیوسته است، به دلیل مصدومیت از ناحیه کشاله ران نتواند در این بازی برای نراتزوری‌ها (لقب اینترمیلان) به میدان برود.

علاوه براین آنتونیو کونته، "ماتیاس وسینو" هافبک اروگوئه‌ای خود را نیز به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو در اختیار نخواهد داشت.

در تیم شاختار نیز "ماکسیم مالی شف" هافبک، "واکولا" مهاجم و اسماعیلی مدافع این تیم غایب خواهند بود.

اگر اینترمیلان نتواند در این رقابت‌ها به قهرمانی برسد، ناکامی آن‌ها در فتح جام ۱۰ ساله خواهد شد که این از سوی هیئت مدیره و هواداران نراتزوری ناکامی بزرگی قلمداد می‌شود.

کونته در اولین فصل حضور خود در ورزشگاه سن سیرو عملکرد بسیار خوبی داشت و نراتزوری‌ها فصل را با عنوان نایب قهرمانی سری آ و رسیدن به نیمه نهایی کوپا ایتالیا به پایان رساندند، حالا آن‌ها فرصت دارند که با شکست شاختار به فینال لیگ اروپا راه پیدا کنند. اما این کار آسانی نخواهد بود. شاید برخی‌ها تیم شاختار را دست‌کم بگیرند، اما آن‌ها فصل فوق العاده‌ای را در لیگ اوکراین پشت سر گذاشتند و با اختلاف ۲۳ امتیاز نسبت به تیم دوم قهرمان شدند. این باشگاه سال‌ها قبل طعم موفقیت و قهرمانی را در رقابت‌های اروپایی چشیده و سال ۲۰۰۹ قهرمان جام یوفا شده است.

شاختار با وجود کسب نتایج درخشان برابر تیم‌هایی مانند آتالانتا و منچسترسیتی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، در این مرحله حذف شد، اما در لیگ اروپا بر تیم‌های قدرتمندی مانند بنفیکا، وولفسبورگ و بازل غلبه کرد تا به نیمه نهایی این رقابت‌ها راه یابد. می‌توان تضمین کرد که آن‌ها در دوسلدورف نیز پا پس نخواهند کشید و نبردی سخت را در دستور کار خود خواهند داشت.

شاختار همیشه به خاطر سبک فوتبال هجومی شناخته شده است. اگر چه آن‌ها مجبور بوده اند اکثرا در چند مسابقه گذشته خارج از شهرخود بازی کنند، اما هرگز دست از سبک فوتبال هجومی خود بر نداشته اند و با وجود آن که برابر حریف قدرتمندی به میدان خواهند رفت سبک خود را تغییر نخواهند داد.

این تیم اوکراینی در هفت بازی اخیر خود در لیگ اروپا گل زده و در پنج بازی آخر در همه رقابت‌ها حداقل ۲ گل به ثمر رسانده است. شاختار از زمان شروع مجدد لیگ اروپا پس از تعطیلات کرونایی، در ۲ بازی خود هفت گل زده است.

در آن سوی میدان، اینترمیلان در ۱۰ بازی اخیر خود در همه رقابت‌ها بدون شکست باقی مانده است. آن‌ها در لیگ قهرمانان برابر تیم‌هایی مانند ناپولی و آتالانتا به پیروزی رسیده و در لیگ اروپا نیز برابر ختافه و بایر لورکوزن به برتری دست یافته اند.

بازی فوتبال نیمه نهایی لیگ اروپا/ تلاش ۴ تیم برای شکستن طلسم‌های چند ساله .... کار نشود

روملو لوکاکو در ۶ بازی اخیر خود در رقابت‌های اروپایی گلزنی کرده است.

یکی از دلایل اصلی  کیفیت بالای اینترمیلان آن است که این تیم برای گلزنی متکی به روملو لوکاکو است.

لوکاکو پس از ۲ فصل حضور در منچستریونایتد در اولین فصل حضور خود در ایتالیا بسیار درخشان ظاهر شده است.

این مهاجم ۲۷ ساله در این فصل در تمام رقابت‌ها برای اینترمیلان ۳۱ گل به ثمر رسانده است. او در لیگ اروپا درخشش خاصی داشته به طوری که در هر یک از چهار بازی تیمش در این رقابت‌ها گلزنی کرده است. او در ۲ بازی آخر تیمش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان برابر اسلاویا پراگ و بارسلونا نیز گلزنی کرده بود.

سه شنبه شب گل دوم او برابر بایرلورکوزن، اینترمیلان را به نیمه نهایی لیگ اروپا رساند و حالا قدرت، سرعت و قدرت تمام کنندگی این ستاره بلژیکی دفاع شاختار را دچار مشکل اساسی خواهد کرد.

در مرحله یک چهارم نهایی روملو لوکاکو اولین بازیکنی شد که توانست در ۹ بازی پیاپی در لیگ اروپا گلزنی کند.

این ستاره بلژیکی در ۹ مسابقه آخر خود در لیگ اروپا در ۱۵ گل نقش داشته، او ۱۲ گل به ثمر رسانده و ۳ پاس گل نیز داده است.

آمار ۲ تیم

  • اینترمیلان از پنج بازی آخر خود در سه بازی سری آ و ۲ بازی لیگ اروپا به پیروزی دست یافته است.
  • شاختار دونتسک نیز در پنج بازی آخر خود در لیگ اوکراین در ۲ بازی به پیروزی دست یافته و یک تساوی داشته و در ۲ بازی لیگ اروپا نیز به پیروزی رسیده است.
  • این اولین حضور اینتر میلان در مسابقه نیمه نهایی رقابت‌های اروپایی پس از فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ لیگ قهرمانان است که آن سال فاتح رقابت‌ها شد.
  • از طرف دیگر این هشتمین باری است که این تیم ایتالیایی به مرحله نیمه نهایی جام یوفا / لیگ اروپا رسیده که از این نظر رکود دار است.
  • اینتر میلان پس از حذف از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در این فصل، ۴ بازی خود در لیگ اروپا را با پیروزی پشت سر گذاشته است. آخرین باری که آن‌ها ۵ بازی پیاپی را در بازی‌های اروپایی با برد به پایان رساندند، بین دسامبر ۲۰۰۹ تا آوریل ۲۰۱۰ و در راه به رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا بود.
  • شاختار به دنبال آن است که به دومین فینال اروپایی خود راه یابد. آخرین بار آن‌ها در فصل ۰۹-۲۰۰۸ به فینال جام یوفا راه یافتند که دیناموکیف را در نیمه نهایی شکست دادند و وردربرمن را نیز در فینال از پیش رو برداشتند.

در نخستین دیدار مرحله نیمه نهایی تیم های سویا و منچستریونایتد دیشب به مصاف هم رفتند که شاگردان لوپتگی توانستند با نتیجه ۲ بر یک شیاطین سرخ را شکست دهند و به فینال راه یافتند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار