راه اندازی پویش تأمین پلاسما در خراسان جنوبی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از راه اندازی کمپین تأمین پلاسما توسط داوطلبان هلال احمر این استان خبر داد.

راه اندازی کمپین تأمین پلاسما توسط داوطلبان هلال احمر خراسان جنوبیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در دیدار با مدیرکل انتقال خون استان، گفت: داوطلبان هلال احمر می‌توانند از طریق راه اندازی کمپین‌هایی در جهت شناسایی افراد توانمند و ترغیب آن‌ها به امر اهدای خون و پلاسمای خون گام بردارند.

 او افزود: با توجه به اهمیت اهدای خون در شرایط پیش رو، از داوطلبان خواستاریم مانند گذشته با اهدای خون خود، نیازمندان را یاری دهند.

میری مقدم مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی نیز با اشاره به شرایط اهدای خون افزود: پیش از هر بار اهدای خون، سلامت فرد اهدا کننده با سنجش میزان فشار خون، ضربان قلب، میزان هماتوکریت‌های خون بررسی شده و سپس اجازه اهدا به فرد داده می‌شود.

او با اشاره به شیوع کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر به دلیل ترس ناشی از عدم آگاهی، ۱۵ درصد از مراجعه کنندگان و متقاضیان اهدای خون و ۶ درصد نرخ اهدای خون کاهش یافته است.

میری مقدم اظهار کرد: انتقال خون مرکزی درمانی نیست بلکه سالم‌ترین افراد با شرایطی خاص برای اهدای خون به مراکز خون گیری در استان مراجعه می‌کنند.


بیشتر بخواند


او با بیان اینکه با توجه به پیش بینی‌ها در پاییز و زمستان با شرایط دشواری رو به رو خواهیم بود، تصریح کرد: مقابله با این مشکل نیازمند افزایش ذخایر خونی بوده که همکاری هلال احمر و دیگر افراد جامعه را می‌طلبد.

میری مقدم خواستار فرهنگ سازی اهدای پلاسمای خون شد و عنوان کرد: شرایط اهدای پلاسما همانند اهدای خون بوده و شامل سن ۱۸ تا ۶۰ سال، نداشتن سابقه بیماری، صحت کامل و مصرف نکردن دارو در زمان اهدا است.

در پایان هم اندیشی مقرر شد در صورت موافقت مسئولان مربوطه، به اهدا کنندگان پلاسمای خون کارت تضمین اهدا شود که در زمان بحران، نیاز فرد به ذخایز خونی به طور ۱۰۰ درصد تامین شود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.