اردوغان: ترکیه کوچکترین اقدام ایذایی علیه کشتی حفاری خود را پاسخ خواهد داد

رئیس‌جمهور ترکیه در نشست حزب عدالت و توسعه مجددا مسائلی را درباره اختلافات بر سر فعالیت‌های حفاری در مدیترانه مطرح کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در رابطه با حفاری‌های اکتشافی انجام شده توسط ترکیه، در شرق دریای مدیترانه، اظهار داشت: «اوروک ریس» کشتی حفاری ترکیه فعالیت‌های خود را تا ۲۳ اوت در شرق دریای مدیترانه ادامه خواهد داد. آنکارا کوچکترین اقدام ایذایی علیه این کشتی را بدون ذره‌ای درنگ پاسخ خواهد داد.

رئیس جمهور ترکیه که درباره تنش‌ها در شرق مدیترانه سخن می‌گفت، اطمینان داد: قدرت کشورش، هم بر روی زمین هم در میز مذاکره، امروز توسط رقبایش پذیرفته شده است.

وی ادامه داد: ما بر حمایت از حقوق خود در مدیترانه شرقی، لیبی و دریای اژه ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد: کشورش همیشه در حل و فصل اختلافات منطقه‌ای، مسیر آشتی را ترجیح داده است. وی گفت: تاکنون ما مصالحه جو بوده ایم. اما یونان به همان شیوه به رویکرد ما پاسخ نمی‌دهد. اگر آن‌ها این گونه ادامه دهند، ما آنچه لازم است را انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: کشورش بر اساس قوانین بین المللی دریانوردی و رویه‌های پذیرفته شده، کاملا درست در مدیترانه عمل می‌کند و با تمام امکاناتی که در اختیار دارد از آن دفاع خواهد کرد. تحریم‌ها و لحن‌های تهدیدآمیز نیز ما را در رسیدن به اهدافمان به عقب نمی‌اندازد.

رئیس جمهور ترکیه این سخنان را در نشست حزب عدالت و توسعه که در شهر ریزه، شهری در شمال شرقی ترکیه برگزار شده بود بیان کرد.

این سخنان اردوغان در حالی مطرح می شود که تنش‌های ترکیه و یونان در شرق دریای مدیترانه به اوج خود رسیده است. ترکیه برای ادامه عملیات حفاری و اکتشاف منابع نفتی، کشتی جنگی به مناطق مذکور اعزام کرده تا از امنیت عملیات حفاری خود اطمینان حاصل کند. آتن اعلام کرده مناطقی که ترکیه در آن مشغول عملیات اکتشاف نفت است، حوزه اقتصادی یونان است. یونان از اتحادیه اروپا خواسته تا اعمال تحریم علیه ترکیه را به عنوان بخشی از اقدامات تنبیهی علیه این کشور در نظر بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار