آبیاری ۱۵۸ هکتار فضای سبز در سنندج با آب شرب

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت:از مجموع ۲۷۸ هکتار فضای سبز در سنندج، ۱۵۸ هکتار آن با آب شرب آبیاری می‌شود که باعث هدر رفتن حجم زیادی آب می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدحسین محمدی مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: روزانه ۳۰۰ لیتر در ثانیه آب در اختیار شهرداری برای آبیاری فضای سبز قرار می‌گیرد در حالیکه تامین آب این بخش جزو وظایف آبفا نیست و لازم است شهرداری از آب جایگزین برای این منظور استفاده کند.

او آمار استفاده از آب شرب را برای فضای سبز در سنندج نگران کننده دانست و افزود: از مجموع ۲۷۸ هکتار فضای سبز در سنندج، ۱۵۸ هکتار آن (۳۲۲ نقطه) با آب شرب آبیاری می‌شود که باعث هدر رفتن حجم زیادی آب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان اضافه کرد: در صورتی که شهرداری سنندج با همین روال به آبیاری فضای سبز ادامه دهد در سال ۱۴۱۰ مصرف سالیانه آب شرب برای این بخش به هفت میلیون مترمکعب افزایش خواهد یافت که رقم بزرگی است بنابراین چاره‌ای اساسی برای این موضوع باید اندیشیده شود.

اوگفت: در حال حاضر سالانه ۵.۶ میلیون مترمکعب آب برای آبیاری فضای سبز سنندج مصرف می‌شود که از لحاظ اقلیمی و اقتصادی قابل قبول نیست.

محمدی یادآور شد: همچنین سالانه ۲ میلیون مترمکعب آب شرب از طریق سه هزار و ۵۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز در استان مصرف می‌شود که ۹۸ درصد انشعاب‌های غیرمجاز مربوط به نواحی منفصل شهری در سنندج، سقز، بانه و مریوان است

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان تاکید کرد: بدلیل عدم وصول درآمد‌های حق انشعاب غیرمجاز و مصارف ماهانه، اختلال در برنامه‌ریزی توسعه آتی تاسیسات و هزینه جبران کسری منابع آبی مشترکان قانونی، این شرکت متحمل هزینه‌های هنگفتی می‌شود.

در حال حاضر ۳۸۳ هزار و ۱۳۷ مشترک در کردستان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند هستند که ۱۷۰ هزار مشترک آن مربوط به سنندج است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.