برای مهار کرونا؛

لزوم پرهیز از سفر‌های غیرضروری به گیلان

استاندار گیلان در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا بر لزوم پرهیز از سفر‌های غیرضروری به این استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان روز گذشته در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه گیلان به لحاظ شرایط شیوع بیماری کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: همچنان بر پرهیز از سفر‌های غیرضروری به استان تأکید داریم.

او افزود: توجه به رعایت توصیه‌های بهداشتی علاوه بر تضمین سلامت شهروندان، گامی عملی در کاستن از مشقت‌های کادر درمان است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه بخشی از بیماران مبتلا به کرونای بستری در مراکز درمانی این استان را مسافرانی تشکیل می‌دهند که علیرغم توصیه ها، به گیلان سفر کرده اند، ادامه داد: همچون روز‌های نخست شیوع این بیماری لازم است اعلام کنیم وضعیت استان، قرمز است و سفر به قصد تفریح به استانی با این شرایط، منطقی نیست.

زارع به بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور ماه اشاره کرد و گفت: دستورالعمل فعالیت آن‌ها برای سال تحصیلی جدید باید مورد توجه قرار گرفته و زیرساخت و بسترسازی برای استفاده از فضای مجازی برای آموزش توسعه یابد.

او اظهار داشت: نمایندگانی از تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌ها در ستاد استانی مقابله با کرونا عضویت دارند و تمامی مصوبه ها، کارشناسی و بر اساس خرد جمعی است.

استاندار گیلان یادآور شد: تصمیماتی که در جلسه‌های ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا اتخاذ می‌شود، به پشتوانه جلسه‌های متعددی است که کارگروه‌های ذیل این ستاد بر اساس نظرات کارشناسی بیان داشته اند.

زارع سبک زندگی جدید متناسب با شرایط کرونا را ناظر بر درک این مهم دانست و تاکید کرد: یکی از رسالت‌های رسانه‌ها به ویژه در مقطع زمانی کنونی، تولید فرآورده‌های متنوع برای تبیین این سبک زندگی و فرهنگ سازی آن در جامعه است که انتظار دارم شاهد تقویت این بخش باشیم.

او افزود: رعایت مصوبه‌های ستاد مقابله با کرونا، نه فقط یک الزام بلکه به منزله قانون است و همگان باید آن‌ها را رعایت کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: وقتی از شهروندان انتظار پرهیز از حضور در اجتماعات، زدن ماسک، شستن دست ها، خودداری از رفت‌وآمد‌های غیرضروری را داریم؛ در سوی دیگر متولیان امر نیز باید نسبت به اجرای مصوبه‌های ستاد اهتمام جدی داشته باشند.

زارع نظارت‌های کافی برای عدم نقض توصیه‌های بهداشتی در واحد‌های صنفی را امری مهم خواند و یادآور شد: رعایت نکردن شیوه‌نامه‌ها، تجاوز به حقوق شهروندان است.

او عنوان داشت: تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا در حوزه‌های اداری، اصناف و عمومی برای الزام همگان بر اجرای قوانین، مقررات و ضوابط بهداشتی و نیز تدوین سیاست‌های جلوگیری از گسترش ویروس کرونا بوده و این مصوبات باید به دقت اجرا شود.

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت تشدید نظارت‌ها افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته شیوه نامه های بهداشتی در پاساژ‌ها و مراکز خرید، کمتر از متوسط اصناف و ادارات رعایت می‌شود.

استاندار گیلان با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی تصریح کرد: این روز، روزی است که سلحشوران وطن و اسطوره‌های عرصه نبرد حق علیه باطل، با سربلندی قدم به خاک کشور نهادند و عزت و افتخار ملی را به جهانیان نشان دادند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.