اردوغان: اجازه قلدری به هیچ کشوری در مرزهای مدیترانه را نمی‌دهم

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد هرگز اجازه قلدری به کشوری را در مرزهای مدیترانه نمی‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در روز شنبه برای کشورهای همسایه خود در حاشیه دریای مدیترانه خط‌ونشان کشید و گفت هرگز اجازه قلدری در مرز‌های آبی خود را به کشوری نمی‌دهیم. 

اردوغان تأکید کرد ترکیه در شرق مدیترانه عقب نشینی نخواهد کرد. ما عملیات حفاری در دریای مدیترانه را تا ۲۳ آگوست ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور ترکیه افزود: اگر کوچک‌ترین اختلالی در عملیات حفاری ترکیه ایجاد شود، آنکارا واکنش سختی نشان خواهد داد.

وی در ادامه گفت: قدرت ترکیه در معادلات میدانی و در میز مذاکره از سوی سایر کشورها پذیرفته شده است. اردوغان در ادامه تصریح کرد: «ترکیه مطابق قانون دریا و توافق نامه‌های موجود عمل خواهد کرد و با تمام آنچه در اختیار دارد از این حق دفاع خواهد کرد».

رئیس جمهور ترکیه افزود: آنکارا در سیاست خود منعطف بوده، اما یونان به رویکرد مثبت ترکیه پاسخ مناسبی نمی‌دهد.

اردوغان خطاب به یونان، هشدار داد: «اگر آن‌ها به این کار ادامه دهند، ما کاری را که باید انجام خواهیم داد».

وی خاطر نشان کرد: انکارا در مقابل زبان تهدید و تحریم عقب‌نشینی نخواهد کرد. ترکیه همواره از حقوق خود در شرق مدیترانه و دریای اژه محافظت خواهد کرد.

این سخنان اردوغان در حالی مطرح می شود که تنش‌های ترکیه و یونان در شرق دریای مدیترانه به اوج خود رسیده است. ترکیه برای ادامه عملیات حفاری و اکتشاف منابع نفتی، کشتی جنگی به مناطق مذکور اعزام کرده تا از امنیت عملیات حفاری خود اطمینان حاصل کند. آتن اعلام کرده مناطقی که ترکیه در آن مشغول عملیات اکتشاف نفت است، حوزه اقتصادی یونان است. یونان از اتحادیه اروپا خواسته تا اعمال تحریم علیه ترکیه را به عنوان بخشی از اقدامات تنبیهی علیه این کشور در نظر بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار