مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

مدیران باید بر مبنای شایسته سالاری انتخاب شوند

سالاری گفت: مدیران عهده دار اموال عمومی هستند پس باید مدیرانی درست بر مبنای رقابت و شایسته سالاری انتخاب کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مراسم رونمایی از سامانه‌های شفافیت، اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم در سازمان تامین اجتماعی بورسی کردن شرکت‌ها بود، که انجام دادیم.

وی گفت: ما تا یک سال آینده و پایان برنامه ششم توسعه مکلف هستیم از بنگاه داری خارج شویم و سهام شرکت‌ها را به زیر ۴۰ درصد برسانیم پس باید این سهام‌ها را عرضه کنیم، بهترین راه بورسی کردن است برای اینکه بتوانیم به درستی برنامه ششم اجرا کنیم.

سالاری بیان کرد: تا پایان سال شرکتی در وزارت کار نیست که بورسی نشود و تنها این اقدام نبوده است باید فرایند‌ها شفاف شود و مشخص شود هرکس چه کاری باید انجام دهد و در چه مدتی کاری را به نتیجه برساند با این اقدام زمینه بروز فساد کاهش می‌یابد که این اقدام در دست است.

وی گفت: یکی از موضوعات درمورد انتصابات است. مدیران عهده دار اموال عمومی هستند پس باید مدیران درست را بر مبنای رقابت و شایسته سالاری انتخاب کنیم اموال عمومی را در دست بهترین‌ها بسپاریم، حتی اگر فرد فاسد هم نباشد اگر عملکرد خوبی نداشته باشد باز هم ممکن است باعث زیان بر اموال عمومی شود، این را در تامین اجتماعی داریم انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: دیگر شخصی نمی‌تواند فردی را برای سمتی انتخاب کند و باید براساس شایسته سالاری انتصابی انجام شود. اگر این دوره دو ساله را با دوره‌های گذشته مقایسه کنید متوجه نحوه انتصابات می‌شوید، انتخابات رانتی کاهش پیدا کرده است و در شهرستان‌ها مدیران بومی با رقابت انتخاب می‌شوند چراکه اگر اینطور نباشد باعث ضرر منابع ما می‌شود.

وی افزود: کار دیگری که دولت شروع شد بورس املاک و مستغلات است. یکی از پر مفسده‌ترین معاملات املاک است که با بورس املاک و مستغلات در مقابل فساد خواهیم ایستاد. کمتر جلسه‌ای بود که وزیر کار بر شفافیت تاکید نکنند. ما هم در مسیر شفافیت قدم برمی داریم. کاری خواهیم کرد که عملکرد ما قابل ارزیابی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار