بازنشستگان دغدغه معیشت دارند

عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان کشور و رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت : دغدغه معیشت یکی از مهمترین مشکلات امروز بازنشستگان است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ جواد اکبری عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان کشور و رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به مشکلات متعددی که این روز‌ها بازنشستگان با آن مواجهند، گفت : دغدغه معیشت یکی از مهمترین مشکلات امروز بازنشستگان است.

او با اشاره به وجود بیش از سه میلیون نفر بازنشسته تامین اجتماعی در کشور که سهم کرمانشاه از این تعداد نزدیک به ۵۰ هزار نفر است، گفت : نزدیک به ۶۰ درصد بانشستگان حداقل دریافتی را دارند و زندگی خود را به سختی می‌گذارنند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه دوران بازنشستگی دوران افزایش هزینه‌ها است، افزود: بسیاری از بازنشستگان به دلیل شرایط سخت کاری که داشته اند، در این دوران با هزینه‌های زیاد درمان و پزشکی مواجهند و با این دریافتی اندک از پس هزینه‌های زندگی برنمی‌آیند.

او ادامه داد: اگرچه بعد از چندین سال پیگیری و با اجرای همسان سازی، وضعیت دریافتی آن‌ها کمی بهتر می‌شود، اما باز هم گذران زندگی برای بازنشستگان دشوار است.

اکیری در نظر گرفتن خدمات رفاهی و تسهیلاتی را برای بازنشستگان ضروری دانست و گفت: گاهی وام‌های کم بهره‌ای برای بازنشستگان در نظر گرفته می‌شود که هم رقم آن کم است و هم تعداد آن محدود که عده زیادی باید منتظر دریافت این وام باشند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت بازنشستگان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه، افزود: هم اکنون بیش از ۷۳ هزار بازنشسته اصلی تامین اجتماعی در کرمانشاه داریم که با احتساب افراد خانواده، نزدیک به ۱۲۴ هزار نفر از خدمات بازنشستگی و مستمری تامین اجتماعی استفاده می‌‍کنند.

حمیدرضا قاسمی ادامه داد: یکی از مهمترین اقداماتی که برای بهبود معیشت بازنشستگان انجام شد، اجرای طرح همسان سازی بعد از مدت‌ها پیگیری بود که منجر به افزایش دریافتی بازنشستگان شد.

او افزود: با اجرای این طرح هم اکنون دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی برای کسانی که کمتر از ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و برای کسانی که بیش از ۳۵ سال سابقه دارند به بیش از چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

 مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه،گفت: برای بازنشستگان که بین این دو گروه قرار دارند میزان دریافتی بسته به سابقه پرداخت حق بیمه و پایه سنواتی متغیر است.

قاسمی ادامه داد: مجموع کمک هزینه مسکن و معیشت بازنشستگان تامین اجتماعی  نسبت به پارسال حدود ۱۷۲ درصد رشد داشته و از ۷۰ هزار تومان به ۱۹۰ هزار تومان رسیده است.

او گفت: با مجموع این اقدامات شاهد بهبود معیشت کارگران بازنشسته و مرتفع شدن بخشی از دغدغه‌های آنان باشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
لطفا حق مناطق جنگی بازنشستگان کرمانشاه را پیگیری فرمایید . با تشکر