ثبت نام ۱۳ هزار نفربرای دریافت بیمه بیکاری در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: تاکنون ۱۳ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری طرح حمایت دولت از واحدهای آسیب دیده براثر شیوع ویروس کرونا در کردستان ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،برهان صلواتیمدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: ۹ هزار نفر از جامعه کارگری این استان مشمول بهره‌مندی از خدمات بیمه بیکاری ناشی از آسیب‌های ویروس کرونا به واحدهای کسب و کار و صنفی شدند.

اوافزود: لیست این افراد از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تامین اجتماعی اعلام و این سازمان نیز در سه مرحله کمک معیشت دولت ویژه ماه‌های اسفند ۱۳۹۸، فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ را به عنوان حقوق بیکاری آنان پرداخت کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات ۱۲ و ۱۶ میلیون تومانی نیز از خدمات دولت به کارآفرینانی که کسب و کار‌های آنان بر اثر شیوع این ویروس آسیب دیده، است، افزود: تاکنون ۲۴ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۱۵۸ واحد پرداخت شده تا کارآفرینان بتوانند اشتغال موجود در کسب و کار خود را حفظ کنند.

او یادآور شد: ۶ هزار و ۲۳۹ فقره پرونده ویژه پرداخت تسهیلات حمایتی دولت از کسب و کار‌های آسیب دیده بر اثر شیوع کرونا به مبلغ ۹۳ میلیارد تومان نیز تشکیل و از سوی دستگاه‌های اجرایی متولی به بانک‌های عامل معرفی شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.