قلب‌درد، زنگ هشدار بروز چندین بیماری

در بسیاری از موارد برخی از بیماری‌ها می‌تواند با علائمی مانند درد در ناحیه قفسه سینه و قلب بروز پیدا کند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید برای شما و اطرافیانتان اتفاق افتاده باشد که گاهی بدون هیچ دلیلی قلبتان درد می‌گیرد، این علامت در برخی موارد می‌تواند بیانگر بیماری‌هایی به جز بیماری قلبی باشد.

در اکثر مواقع درد قلب ناشی از بیماری‌های قلبی است که بر اثر ناپرهیزی‌ها مانند عدم رعایت در مصرف غذا‌های چرب، ضخیم شدن عضله قلب، التهاب عضله قلب، انسداد در رگ‌های خونی، کاهش جریان خون در رگ‌ها و افتادگی دریچه میترال بروز می‌کند.

این احتمال وجود دارد که فرد بعد از انجام چکاب کامل از قلب، هیچ کدام از این مشکلات و عوارض قلبی را نداشته باشد و علت اصلی درد قلب از بخش‌های دیگر بدن ناشی شود.

مشکلات گوارشی

گاهی اوقات داشتن مشکلات گوارشی از جمله مشکل در کیسه صفرا، مشکلات مری، ریفلاکس اسید معده به مری می‌تواند عواملی باشد که درد قلب را به همراه داشته باشد؛ در وهله اول ممکن است گمان کنید که به بیماری قلبی دچار شده اید در صورتی که این گونه نیست.

بیماری‌های که با درد قلب ظاهر می‌شوند/علی بیگی

مشکلات ریوی

اگر به هر دلیلی به بیماری آسم، سینه پهلو و ذات الریه دچار شده اید و از بروز این بیماری اطلاعی ندارید، ممکن است این بیماری در کنار دیگر علائم بارز و مشخصی که دارند با فشار به قلب باعث بروز درد ناگهانی در قلب شما شوند.

مشکلات عصبی و استخوانی

ممکن است در اثر فشاری که به قفسه سینه تان وارد شده است و یا بر اثر انجام ورزش‌های سنگین مانند پرس سینه که باعث کشیدگی عضلات سینه می‌شود، چند روزی احساس درد قلب داشته باشید که ناشی از این موارد است که باعث فشار به قلب می‌شود.

قلب عضو مهم و حیاتی بدن است و ادامه حیات تنها به وجود و تپش آن بستگی دارد پس با کوچکترین احساس درد طولانی مدت در قسمت قفسه سینه و قلب حتماً به پزشک متخصص و مراکز درمانی مراجعه کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار