شورای عالی مصالحه: هنوز زمان آغاز مذاکرات دولت و طالبان نهایی نشده است

سخنگوی شورای عالی مصالحه افغانستان اعلام کرد که تاکنون زمان آغاز مذاکرات میان دولت افغانستان و گروه طالبان نهایی نشده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، فریدون خوزون، سخنگوی شورای عالی مصالحه افغانستان اعلام کرد که تاکنون زمان آغاز مذاکرات میان دولت افغانستان و گروه طالبان نهایی نشده است.

سخنگوی شورای عالی مصالحه افغانستان بیان داشت: «هنوز تاریخ آغاز مذاکرات بین الافغانی نهایی نشده است، اما محل و برنامه گفتگو‌ها تعین شده است و امیدواریم که هرچه زودتر مذاکرات مستقیم بین الافغانی آغاز شود.»

خوزون گفت: «هیات مذاکره کننده صلح حکومت افغانستان آماده است و هرگاه زمینه آغاز مذاکرات فراهم شود، این هیات به قطر خواهد رفت.»

وی درباره برنامه گفتگو‌های صلح گفت: «برنامه اصلی در مرحله اول گفتگو‌های صلح بین‌الافغانی اعلام آتش بس است و هیات افغانستان در اولین دیدار با نمایندگان طالبان روی اعلام آتش‌بس گفتگو خواهند کرد. زیرا مردم تشنه صلح هستند و اعلام آتش بس عمومی خواست مردم افغانستان است و باید در اولین قدم روی اعلام آتش بس توافق شود؛ امیدواریم که طالبان به این خواست مردم لبیک بگویند.»

گفتنی است که گروه طالبان پس از موافقت لویه جرگه مشورتی صلح با آزادی ۴۰۰ زندانی جنجالی این گروه اعلام کردند که طی یک هفته پس از آزادی این زندانیان مذاکرات بین‌الافغانی آغاز می‌شود.

پیش از این نیز برخی منابع گفته بودند که مذاکرات میان حکومت افغانستان و گروه طالبان در تاریخ ۲۶ اسد/ مرداد آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار