براساس نتایج نظرسنجی گالوپ؛

شهروندان آمریکایی به پلیس کشورشان اعتماد ندارند

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی موسسه گالوپ بیانگر آن است که اعتماد مردم آمریکا به پلیس این کشور در پایین‌ترین سطح در سه دهه اخیر قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، نتایج تازه‌ترین نظرسنجی موسسه گالوپ بیانگر آن است که کمتر از ۵۰ درصد مردم آمریکا به پلیس کشورشان اعتماد دارند و این آمار کمترین میزان در سه دهه اخیر گزارش شده است.

این نظرسنجی در ماه مه (اردیبهشت) و پس از به راه افتادن موج اعتراضات در این کشور به قتل «جورج فلوید» سیاهپوستی که به دست پلیس سفیدپوست مینیاپولیس به قتل رسید، انجام شده است.

البته این تنها بخشی از نتایج نظرسنجی سالانه موسسه گالوپ درباره اعتماد مردم آمریکا به نهادهایی مانند «نظام پزشکی، رسانه، مدارس و ریاست‌جمهوری» را نشان می‌دهد.

این موسسه سه دهه است که به نظرسنجی از مردم آمریکا مشغول است و آمار کنونی به دست آمده درباره میزان اعتماد به پلیس را پایین‌ترین حد در سی سال اخیر ارزیابی کرده است.

به گفته این موسسه، در کل سیاهپوستان در مقایسه با سفیدپوستان اعتماد کمتری به پلیس دارند، اما این میزان امسال در هر دو گروه کاهش یافته است. البته امسال هم میزان بی‌اعتمادی در سیاهپوستان بیشتر بوده و تنها ۱۹ درصد از آن‌ها گفته‌اند اعتماد کامل یا زیاد به پلیس دارند.

همچنین در تعبیر نتایج این نظرسنجی می‌توان گفت نظر شهروندان آمریکا نسبت به عملکرد پلیس پس از اعتراضات به کلی تغییر کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار