۳ بازی سرنوشت ساز در هفته پایانی لیگ دسته اول فوتبال

هفته پایانی لیگ آزادگان، یک شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد و ۳ تیم برای کسب دومین و آخرین سهمیه لیگ برتری رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  هفته پایانی رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال یکشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد تا جایگاه نهایی سایر تیم‌ها مشخص شود.  

مس رفسنجان با پیروزی در بازی هفته گذشته مقابل نود ارومیه، قهرمانی و صعود خود به لیگ برتر فوتبال را مسجل کرد. پس از علم و ادب که از هفته‌ها پیش سقوطش به دسته پایین‌تر قطعی شده بود، سپیدرود رشت نیز راهی دسته دوم شد.  

اهمیت رقابت‌های هفته سی و چهارم و پایانی لیگ یک از این جهت است که هنوز تکلیف تیم نایب قهرمان که صاحب دومین سهمیه لیگ برتری می‌شود، مشخص نشده و در حال حاضر ۳ تیم شانس کسب جواز حضور در لیگ بیستم را دارند.

آلومینیوم اراک که هفته گذشته موفق شد دست به کار بزرگی بزند و با پیروزی یک بر صفر مقابل مس کرمان، جایگاه این تیم را در در رده دوم بگیرد این هفته در گیلان به مصاف داماش خواهد رفت.  

داماش اکنون با ۴۲ امتیاز در رده دوازدهم قرار دارد و هیچ خطری بابت سقوط به دسته پایین‌تر این تیم را تهدید نمی‌کند، اما شاگردان خطیبی که با ۶۰ امتیاز و بر حسب تفاضل گل بیشتر نسبت به مس کرمان در رده دوم قرار دارند، نیاز شدیدی به کسب ۳ امتیاز بازی برابر داماش دارند تا در پایان بازی‌های هفته آخر، لیگ برتری شوند.  

در طرف دیگر مس کرمان پس از شکست تلخ هفته گذشته مقابل اصلی‌ترین حریف خود در راه صعود به لیگ بیستم، علم و ادب تبریز را رو به روی خود می‌بیند. علم و ادب در بازی‌های اخیر خود نتایج ضعیفی کسب کرده و با ۱۰ امتیاز در رده هجدهم جدول ایستاده است.  

شاگردان مجتبی حسینی در صددند با پیروزی پرگل مقابل حریف قعرجدولی خود، تفاضل گل خود را بالاتر ببرند تا در صورت پیروزی آلومینیوم برابر داماش گیلان، بر حسب تفاضل گل بهتر نسبت به حریف اراکی، دومین و آخرین بلیت لیگ بیستم را به نام خود رزرو کنند.  

خوشه طلایی ساوه که در نخستین فصل حضورش در لیگ یک شگفتی ساز شده نیز نیم نگاهی به صعود دارد و امیدوار است با کسب ۳ امتیاز بازی مقابل تیم قدرتمند هوادار، در کنار باخت یا مساوی آلومینیوم اراک و مس کرمان برابر حریفان، مجموع امتیازات خود را به ۶۲ برساند و همراه با مس رفسنجان به عالی‌ترین سطح باشگاهی ایران صعود کند.  

طبق روال همیشگی رقابت‌های لیگ یک، در هفته‌های پایانی این  مسابقات نگرانی‌ها بابت تبانی و زد و بند‌های خارج از عرف بیشتر می‌شود. مسلما مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال باید در هفته پایانی که سرنوشت تیم‌های صعود کننده و سقوط کننده مشخص می‌شود و تیم‌ها نتیجه زحمات یک فصل خود را می‌بینند، با جدیت و دقت بیشتری روی برگزاری و اتفاقات بازی‌ها نظارت کنند تا حق هیچ تیمی ضایع نشود و شایسته‌ترین تیم‌ها راهی لیگ برتر شوند.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار