پژوهشگر حوزه آموزش و پرورش:

شبکه شاد بسیاری از ویژگی‌های سند تحول بنیادین را ندارد

بنیادی گفت: راه‌اندازی و استقرار شبکه شاد یک اقدام منفعلانه و عجولانه آموزش و پرورش بود و بسیاری از ویژگی‌های مورد تاکید سند تحول بنیادین را ندارد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الله بنیادی مدرس دانشگاه فرهنگیان درباره رابطه شبکه شاد و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: در هدف عملیاتی شماره ۱۷ سند بر ارتباط کیفیت فرآیند تعلیم و تربیت با تکیه بر استفاده هوشمندانه از فناوری‌های نوین مورد تأکید قرار گرفته است؛ توسعه ضریب نفوذ شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات در مدارس با اولویت پرکردن شکاف دیجیتالی بین مناطق آموزشی و ایجاد سازوکار مناسب برای بهره برداری توسط مربیان و دانش آموزان و تولید و به‌کارگیری محتوای الکترونیک از موارد مورد تأکید در سند تحول است.

او ضمن اشاره به این موضوع که در سند تحول بنیادین الکترونیکی کردن محتوای کتاب‌ها مورد توجه قرار گرفته است، در عین حال برنامه شاد را در راستای رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین ندانست و بیان کرد: کار‌های بزرگ در مقیاس ملی نیاز به برنامه‌ریزی دقیق، تفکر و خرد جمعی و همچنین اتکا به تجربیات شکست خورده جهانی و داخلی دارد.

این مدرس دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: شبکه شاد خیلی از ویژگی‌های مورد اشاره و تأکید سند تحول بنیادین را ندارد و به همین دلیل نمی‌توان گفت شبکه شاد گامی در راستای ارتقای کیفیت فرایند تعلیم و تربیت با استفاده از فناوری‌ها است.

او راه‌اندازی و استقرار شبکه شاد را یک اقدام منفعلانه و عجولانه آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: با شیوع کرونا و استفاده معلمان از گوشی‌های هوشمند شخصی و برنامه‌های مختلف برای آموزش، آموزش و پرورش به قصد مدیریت، مدیریت کرد. این مدیریت کاملاً متمرکز بود و بر اساس نیاز‌ها و اقتضائات مدارس نبود و نتیجه آن ایجاد شبکه شاد شد.

پژوهشگر حوزه آموزش و پرورش درباره کیفیت شبکه شاد بیان کرد: پس از بررسی‌هایی که از نزدیک انجام دادم، متوجه شدم این شبکه دارای کاستی‌ها و نواقص فراوانی است و توسط خیلی از دانش آموزان و معلمان به صورت صوری استفاده می‌شود یعنی اتفاقی که باید در این شبکه بیافتد، رخ نمی‌دهد. در این شبکه دسترسی‌هایی که معلمان و دانش آموزان نیاز دارند را در اختیار این افراد نمی‌گذارد و بنابراین نیاز‌های آن‌ها را برطرف نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار