رئیس سازمان غذا و دارو:

ارتش در بحران پشتوانه ارزشمندی برای حوزه سلامت محسوب می‌شود

شانه‌ساز گفت: ارتش در شرایط بحران مانند وقوع حوادث غیرمترقبه پشتوانه ارزشمندی برای حوزه سلامت محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم بهره برداری از سامانه‌های متحرک و تولید الکل و محلول‌های الکلی در علوم پزشکی ارتش اظهار کرد: خدا رو شکر می‌کنم که محبوب‌ترین و مردمی‌ترین ارتش دنیا را دارم و امروز ارتش ما کلمه طیبه محسوب می‌شود.

او ادامه داد: من حامل پیام تشکر وزیر بهداشت از ارتش جمهوری اسلامی هستم؛ چرا که در نخستین روز‌های شیوع کرونا که بسیاری از مجموعه‌ها باور نداشتند خطر جدی و بین المللی رخ داده است اولین حوزه‌ای که به کمک حوزه سلامت آمد نیرو‌های مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران بودند.

شانه ساز بیان کرد: حضور ارتش جمهوری اسلامی در روز‌های سخت که هنوز باور شیوع کرونا در کشور نبود دلگرمی برای کادر درمان و مسئولان وزارت بهداشت بودند و از روز‌های نخست با به کارگیری امکانات نیرو‌های مسلح از تولید ماسک گرفته تا پیچیده‌ترین فرآیند‌های تولید الکل توانستیم در مقابله با کرونا خوب عمل کنیم. 

او بیان کرد: ارتش جمهوری اسلامی تمام امکانات در زمینه تولید الکل و محلول ضدعونی کننده را در اختیار وزارت بهداشت قرار داد. با شیوع کرونا مصرف ماسک از ۵ هزار عدد در روز به ۲۰۰ هزار عدد در روز رسید که در این زمینه اولین و پیشگام‌ترین بخشی که دست وزارت بهداشت را گرفت نیرو‌های مسلح بودند.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: دانشگاه علوم پزشکی ارتش در شرایط بحران پشتوانه ارزشمندی برای حوزه سلامت محسوب می‌شود و زمانی که حوادث غیرمترقبه رخ می‌دهد در بسیاری از موارد جلوتر از ما قدم برداشته و نیاز‌های کشور را شناسایی و رفع کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه بحث تولید الکل در نیرو‌های مسلح سابقه طولانی دارد، اظهار کرد: نیرو‌های مسلح بزرگترین تولیدکننده الکل اتانول کشور هستند، با شیوع کرونا تولید مهمات متوقف شد و ذخایر خود را در اختیار ما قراردادند که این مردمی بودن و درک صحیح نیرو‌های مسلح و ارتش را نشان می‌دهد.

شانه ساز بیان کرد: طی کمتر از ۲ هفته مشکل کمبود الکل و ضدعفونی کننده‌ها را حل کردیم و این در حالی است که اکنون یک شهروند آمریکایی باید کیلومتر‌ها مسافت طی کند تا از پمپ بنزین الکل تهیه کند.

او با تاکید بر اینکه الکل فرآورده حائز اهمیت در فناوری است، ادامه داد: باید دانست برخی محصولات ما مثل الکل مادر توسعه هستند و الکل تولیدی در ارتش می‌تواند به ۹۹ درصد برسد. در حال حاضر با چالش آلودگی هوا مواجه هستیم و می‌توان از الکل ۹۹ درصد در مکمل سوخت برای کاهش آن استفاده کرد. همچنین این نوع الکل زمینه صادرات بنزین را هم فراهم می‌کند؛ چرا که الکل ۹۹ درجه می‌تواند ۱۰ درصد بنزین را تشکیل دهد.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.