اسماعیلی مطرح کرد؛

مجازات سخت در انتظار جاسوسان وزارت خارجه، سازمان انرژی هسته‌ای و وزارت دفاع

سخنگوی دستگاه قضا از بازداشت ۵ جاسوس در وزارت خارجه، سازمان انرژی هسته‌ای و وزارت دفاع» خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، «بازداشت ۵ جاسوس در وزارت خارجه، سازمان انرژی هسته‌ای و وزارت دفاع» این خبر بخشی از صحبت‌های  امروز غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در جمع خبرنگاران بود.

اسماعیلی درباره جزئیات بازداشت تعدادی از این جاسوسان گفت: در روزهای گذشته ۵ جاسوس توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شدند. هم در وزارت امور خارجه و هم در حوزه وزارت دفاع و انرژی هسته‌ای دستگیری‌هایی داشتیم.



وی ادامه داد: «شهرام شیرخوانی» جاسوس انگلیس به جرم دادن اطلاعات پروژه‌های حساس به بیگانگان و آلوده سازی برخی از مدیران برای جذبشان به ۱۰ سال حبس محکوم شد. او اطلاعات قراردادهای ما در حوزه بانک مرکزی، بانک ملی و وزارت دفاع را به دشمن داده بود.

اسماعیلی تصریح کرد: «مسعود مصاحب» که دبیرکل انجمن دولتی اتریش در ایران و وابسته به سرویس اطلاعاتی آلمان و رژیم صهیونیستی بود، به اتهام دادن اطلاعات حوزه پزشکی به بیگانگان به ۱۰ سال حبس محکوم شد. یکی از کسانی هم که دستگیر شد «شارمهد» بود، کسی که عزاداران امام حسین(ع) را در حسینیه شیراز به شهادت رسانده بود.

گفتنی است؛ سید محمود موسوی مجد آخرین جاسوسی بود که به سزای اعمالش رسید؛ او در تاریخ ۱۸ مهرماه ۹۷ به اتهام جاسوسی دستگیر و شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهامات انتسابی وی رسیدگی و این شعبه در تاریخ ۳ شهریور ۹۸ حکم اعدام او را صادر کرد. در نهایت صبح امروز دوشنبه سی ام تیرماه ۹۹، حکم موسوی مجد به جرم جاسوسی اجرا شد تا پرونده خیانت او به وطن برای همیشه بسته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
اينكه شد چهار نفر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
با دقت بخون
آخرین اخبار