رئیس جمعیت هلال احمر مطرح کرد؛

اصلاح اساسنامه هلال احمر راه برون رفت از برخی دعاوی حقوقی

همتی گفت: در جمعیت هلال احمر دعوای جاری است و به نظر من اشکال‌هایی در اساسنامه موجود است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در آئین رونمایی از کتب حقوقی و سامانه جامع دعاوی هلال احمر گفت: در این بخش باید اعلام کنم زحماتی که در این حوزه از قبل شروع شد و امروز به سرانجام رسید جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران افزود: تنقیح قوانین که امروز در جمعیت هلال احمر مطرح شد پیش‌تر در وزارت بهداشت انجام شد و باید بگویم کار، کار پر زحمتی است و آرزو می‌کنم این اقدام خوب در تمامی وزارت خانه‌ها انجام‌شود.

همتی ادامه داد: ۴ استان به ما نامه زدند که بر اساس برخی از باور‌های قدیمی از واکسیناسیون جلوگیری می‌کنند و نگاهی به اقدام‌های گذشته در زمان امیر کبیر کردیم و متوجه شدیم هیچ قانونی از سال ۱۳۰۱ وجود ندارد و با خود گفتیم مگر می‌شود هیچ قانونی در این زمینه برای برخورد با افرادی که اخلال در سلامت افراد ایجاد می‌کنند وجود نداشته باشد.

او بیان کرد:پس از آن اعلام کردیم مگر می‌شود این تعداد قوانین وجود داشته باشد که جنبه عملیاتی نداشته باشد و برخی از قوانین مهم نادیده گرفته شود و همین موضوع بستری برای اقدام‌های موثر در حوزه وزارت بهداشت شد.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران افزود: بیش از ۶۵۰ هزار نفر از همراهان دائم جمعیت هلال احمر هستند و همین امر موجب بروز مسائلی برای جمعیت شود که همین قوانین و تنقیح می‌تواند مشکلات را حل کند.

همتی ادامه داد:جمعیت هلال احمر ۳ هزار ملک دارد که بخشی از این املاک موقوفات هستند که مشکلاتی برای هلال احمر ایجاد می‌کند.

او بیان کرد: در جمعیت هلال احمر دعوای جاری است و به نظر من اشکال‌هایی در اساسنامه موجود است و باید گفت که از سال ۱۳۰۲ اساسنامه‌های مختلفی وجود داشت، اما اعتقاد بیرونی است برخی از ایراد‌ها که دامن هلال احمر را گرفته بود که موضوعات آن در اساسنامه دیده نمی‌شد.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران افزود: همکاری با مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های نظارتی تغییرات در اساسنامه به گونه‌ای که تداخل نداشته باشد را دنبال می‌کنیم.

همتی ادامه داد: ایراد‌های فعلی در اساسنامه باید اصلاح شود و برخی از افراد می‌خواهند جمعیت هلال احمر را اداره‌ای داخلی ببینند که باید گفت جمعیت هلال احمر اداره‌ای داخلی نیست.

لازم به ذکر است که صبح امروز سه شنبه ۲۱ مرداد ماه با حضور لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور و کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر ایران از سامانه سامانه جامع دعاوی جمعیت هلال احمر و کتب حقوقی رونمایی شد.

بیشتر بخوانید

واردات یک میلیون واکسن آنفلوآنزا به کشور

آمادگی مردم در مقابله با حوادث ۸ درصد است

 رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران گفت: مجموعه‌ای که امروز با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور رو نمایی شد ماحصل تلاش چند ماهه بود که بسیاری از قوانین در آن مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران افزود: تنقیح قوانین یک موضوع جاری است و باید گفت اساسنامه سازمان جمعیت هلال احمر مورد بازبینی قرار گرفته است و امیدوارم با بازنگری جدید بتوانیم ایراد‌ها را رفع کنیم تا در زمینه بهبود شرایط جمعیت هلال احمر قدم برداریم.

همتی با اشاره به نقص مقررات در حوزه جمعیت هلال احمر ادامه داد:یکی از مشکلات در این حوزه این است که برخی از همکاران ما در حوزه مبارزه با کرونا شهید شدند، اما شهید خدمت محسوب نشدند.

او‌ادامه داد: باید گفت در حریق‌های غرب کشور ۵ نفر از جمعیت داوطلبان هلال احمر نیز جان خود را از دست دادند، اما ما به دلیل نقص قوانین نتوانستیم کاری برای آن‌ها انجام دهیم .

رئیس جمعیت هلال احمر ایران در تشریح آخرین اقدام‌های انجام شده برای کمک به مردم حادثه دیده بیروت افزود: بیش از ۱۴۰ تن اقلام غذایی، بهداشتی و عملیاتی ارسال شده است و باید گفت بیمارستان صحرایی ما در بیروت خوشبختانه در حال خدمت رسانی است و باید اعلام کنم با اضافه شدن کادر درمانی از روز گذشته عملیات جراحی نیز آغاز شد.

همتی ادامه داد: روزانه بیش از ۳۰۰ مورد جراحی، ویزیت و شناسایی بیماران کویید ۱۹ در بیمارستان صحرایی بیروت در حال انجام است.

او بیان کرد: تا زمانی که به افراد و کادر درمانی در شهر بیروت نیاز باشد فعالیت نیرو‌های جمعیت هلال احمر در بیروت ادامه دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران افزود: تیم ۳۷ نفره از جمعیت هلال در بیروت مشغول به ارایه خدمات درمانی هستند که ۲۲ نفر آن‌ها در بیمارستان صحرایی مشغول به فعالیت هستند و هرگونه نیاز به ارایه خدمات پزشکی بیشتر بود جمعیت هلال احمر آمادگی اعزام نیرو را دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار