فراهانی:

اعتبارات هزینه‌ای منطقه ۵ به عمرانی تخصیص پیدا کند

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران به لزوم افزایش بودجه عمرانی و کاهش اعتبارات هزینه‌ای در منطقه ۵ شهرداری تهران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان دویست سی امین جلسه علنی شورای شهر تهران و پس از استعماع گزارش دبیر شورایاری منطقه ۵ گفت: مشارکت‌های اجتماعی و ایجاد شورایاری‌ها در محلات سطح شهر تهران از جمله مهم‌ترین تبلور فعالیت‌ها و مشارکت اجتماعی در تهران است و امیدواریم با قانونی شدن فعالیت شورایاری‌ها و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، مشارکت اجتماعی مردم در محلات به ثمر بنشیند.

او با اشاره به گزارش دبیر شورایاری‌های منطقه ۵ افزود: گزارش خوبی و تصویر مناسبی از مشکلات محله ارائه شد. منطقه ۵، تنها منطقه‌ای است که پروژه‌های کوچک مقیاس محلی را بعد از رصد مشکلات ۲۹ محله پیشنهاد داد و پس از هماهنگی با شهردار منطقه، همان پروژه‌ها توسط شهردار منطقه پیشنهاد شد.

فراهانی تصریح کرد: تنها منطقه‌ای است که شهردار منطقه در جلسات کنترل پروژه از حضور شورایاران استفاده می‌کند که جای تقدیر دارد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به مهم‌ترین چالش‌های منطقه ۵ شهرداری تهران گفت: مشکل حادی در بحث بودجه در سطح مناطق داریم که منطقه ۵ هم دچارش است.

او ادامه داد: علی رغم اینکه امسال ۵۲ درصد افزایش بودجه داشتیم یعنی بودجه پیشنهادی شهرداری منطقه پنج مجموعا ۴۵۴ میلیارد تومان بود که از این میزان ۱۲۷ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و ۳۲۷ میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای است، اما مشکلی دارد این است که الزام قانونی ماده ۶۸ قانون شهرداری‌ها که اشاره می‌کند سهم ۴۰ درصدی اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ها باید باشد در این منطقه رعایت نشده و سهم فعلی اعتبارات عمرانی فقط ۲۸ درصد است.

فراهانی گفت: یعنی از مردم منطقه عوارض می‌گیریم و بودجه تامین می‌کنیم، اما فقط ۲۸ درصد بودجه‌ای که از مردم جمع آوری می‌کنیم صرف پروژه‌های عمرانی و تملک دارایی می‌شود و این انحراف از قانون ۴۰ درصدی است و باید پیش بینی شود تا اعتبارات هزینه‌ای کاهش پیدا کند و پروژه‌های عمرانی اختصاص داده شود.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: پروژه‌های نیمه کاره گذشته مانند احداث مجموعه ورزشی محله کن در نه ماه نخست سال گذشته فقط ۵ درصد پیشرفت داشته است در صورتی که مطالبات اصلی مردم محله است همچنین احداث خط ۶ مترو تنها ۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نشان می‌دهد در بحث اعتبارات عمرانی مشکل داریم.

فراهانی در پایان گفت: پروژه‌های مهمی مانند پردیس بزرگراه شهید حکیم حدفاصل بزرگراه اشرفی اصفهانی- ستاری و... داریم که با حل این مشکلات و بحث‌های بودجه عمرانی باید چشم انداز مناسبی در پروژه‌های بزرگ مقیاس و تکمیل پروژه‌های کوچک مقیاس محله داشته باشیم.

بیشتر بخوانید

سعه صدر مسئولان باید بالا رود

موانع اجرای احکام تخریب قانون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار