خیابان‌های تایلند صحنه اعتراضات ضد دولتی شد

صد‌ها معترض در سراسر تایلند به تبعیت از برگزاری تظاهرات در پایتخت این کشور و در اعتراض به دولت امروز به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، صد‌ها نفر امروز به دنبال تظاهرات اخیر در بانکوک، پایتخت تایلند، در سراسر این کشور در اعتراض به سیاست‌های دولت به خیابان‌ها آمدند و خواستار انتخابات جدید و اصلاح قانون اساسی شدند.

روز گذشته بیش از هزار نفر در بانکوک تظاهرات کرده بودند. آن‌ها به بازداشت عده‌ای از تظاهرکنندگان اعتراض داشتند. مردم تایلند خواستار برکناری دولت این کشور هستند که سرکرده کودتای سال ۲۰۱۴ آن را تشکیل داده و سال گذشته با یک انتخابات بحث برانگیز قدرت را در دست گرفت.

چند روز پیش نیز تظاهرات دیگری در اعتراض به پادشاه تایلند در بانکوک به راه افتاده بود. شهروندان تایلند در اعتراض به ما‌ها واجیرالونگ‌کورن، پادشاه این کشور با برپایی تظاهرات خواستار اصلاحات در سلطنت و محدود شدن قدرت پادشاه شده بودند.

بر اساس قوانین مربوط به پادشاهی تایلند، توهین به سلطنت در این کشور ممکن است به محاکمه تا ۱۵ سال زندان منجر شود. اکثر افراد شرکت‌کننده در این تظاهرات با پوشیدن لباس‌های شخصیت‌های سینمایی مانند هری پاتر، به بی‌عدالتی تحت حکومت مورد حمایت ارتش اشاره کردند.

آنون نامپا، وکیل ۳۴ ساله، که در این تظاهرات حضور داشت سلطنت تایلند را به استفاده از قدرت فزاینده متهم کرد که باعث تضعیف دموکراسی می‌شود.

سلطنت پادشاهی تایلند تغییراتی در قانون اساسی جدید این کشور اعمال کرده است که در نتیجه این تغییرات قدرت اضطراری بیشتری به شخص پادشاه داده شده است. از آن زمان پادشاه تایلند کنترل شخصی بر برخی واحد‌های ارتش و دارایی‌های کاخ پادشاهی به ارزش ده‌ها میلیارد دلار دارد.

در همین حال برخی فعالان تایلندی با شکایت از آزار و اذیت از سوی مقامات اعلام کرده اند، دست‌کم ۹ شخصیت مخالف که در خارج از تایلند زندگی می‌کند، ناپدید شده اند. جسد ۲ نفر از ناپدیدشدگان نیز پیدا شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار