مراسم عزاداری امسال در خراسان رضوی چگونه برگزار می شود؟

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خراسان رضوی گفت: مراسم عزاداری در این استان با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

حسن جعفری جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: برگزاری مراسم ماه های محرم و صفر با هدف  تعادل بخشی حفظ سلامت مردم و همچنین مطلوب برگزار کردن این مراسم اجرا می شود.

او افزود: در خصوص برگزاری مراسم عزاداری کارگروه تشکیل شده و قرار شد مراسم را رصد و مجوز های لازم را صادر کنند و نسبت به توجیه سازی و نظارت بر مراسم اقدام کنند.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خراسان رضوی ادامه داد: مراسم عزاداری باید حتما در فضای باز باشند،تجمعات به صورت حداقلی و با رعایت پروتکل های بهداشتی باشد،سقف زمانی در نظر گرفته شده حداکثر۲ ساعت است ،استفاده از طبل و سایر علائم ممنوع است،استفاده از ماسک حتمی و همچنین حضور هیات ها در حرم مطهر رضوی ممنوع شده است.


بیشتر بخوانید


جعفری بیان کرد: برپایی هرگونه ایستگاه های صلواتی در سطح شهر مشهد ممنوع شده است.

او تصریح کرد: نذورات مردمی می تواند در قالب مواد غذایی خشک و خام توزیع شود و طبخ آن ممنوع است، همچنین در مناطقی که تجمعی صورت نگرفته باشد این مواد غذایی می تواند در اختیار نیازمندان و مستمندان قرار بگیرد.

انتهای پیام//ی.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
اجازه بدین خیمه های امام حسین با رعایت بهداشت برگزار شود