اردوغان: وابستگی نظامی ترکیه به ۳۰ درصد کاهش یافته است

رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی اعلام کرد وابستگی نظامی ترکیه به ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تی‌ آر تی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در خصوص قابلیت نظامی این کشور، اظهار داشت میزان وابستگی ترکیه در حوزه صنایع دفاعی به سایر کشورهای خارجی، از ۷۰ درصد به ۳۰ درصد کاهش یافته است.

بر این اساس، اردوغان طی مراسم افتتاحیه مرکز عالی موسسه تحقیقات علمی و فناوری ترکیه، در استان «کوجائلی»، گفت: ترکیه در راهی قرار دارد که در آینده‌ای نزدیک به کشوری قدرتمند و بزرگ تبدیل خواهد شد.

اردوغان در ادامه خاطر نشان کرد: ترکیه گام های مهمی برای ساخت واکسن ضدکرونا برداشته است. آنکارا هم اکنون در زمینه توسعه واکسن در فهرست سازمان جهانی بهداشت پس از چین و آمریکا در جایگاه سوم قرار دارد.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه گفت: آنکارا ضمن همکاری مشترک با بخش خصوصی، در خصوص توسعه واکسن و ساخت داروهای ویروس کرونا پیشرفت چشمگیری داشته است. ترکیه به کشوری پیشرو در قرن بیست و یکم تبدیل خواهد شد. 

بسیاری از مخالفان ترکیه در اروپا و کشورهای عربی، ترکیه را به تلاش برای گسترش نفوذ سیاسی متهم می‌کنند. اتحادیه اروپا طی ماه‌های اخیر از ترکیه بابت ارسال تجهیزات نظامی به لیبی و دخالت در امور این کشور انتقاد کرده است.  اروپایی‌ها حتی ترکیه را تهدید کرده اند اگر دخالت در امور لیبی را متوقف نکند، آنگاه تحریم‌های سختی را علیه آنکارا تصویب خواهد کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار