مسابقات فوتسال ۴ جانبه کیش/ تورنمنتی که کمکی به ما نمی کند

تیم ملی فوتسال کشورمان پیش از شروع مسابقات جام ملت‌های آسیا قرار است اواخر شهریور ماه در تورنمنت ۴ جانبه کیش شرکت کند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتسال کشورمان قبل از شرکت در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا قرار است اواخر مهر ماه در کشور جمهوری آذربایجان به مصاف این تیم برود. این موضوع در حالی مطرح می‌شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا ممکن است ملی پوشان کشورمان با مشکل پرواز رو به رو شده و نتوانند به موقع خودشان را به این کشور برسانند. از همین رو کمیته فوتسال در تلاش است تا به هر نحوی که شده ملی پوشان را به این کشور اعزام کرده تا بازیکنان بتوانند قبل از شروع جام ملت‌ها آمادگی خوبی پیدا کرده و با دست پر به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام شوند.


بیشتر بخوانید


کرونا اروپایی‌ها را فراری داد

همچنین تیم ملی فوتسال کشورمان پیش از آنکه به جمهوری آذربایجان برود قرار است اواخر شهریور ماه در تورنمنتی که به میزبانی ایران در جزیره کیش برگزار می‌شود، شرکت کند. این رقابت‌ها ابتدا قرار بود با حضور ۶ تیم کویت، عراق، بلاروس، مراکش، اوکراین و تیم ملی فوتسال کشورمان برگزار شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا تیم‌های اروپایی بلاروس، مراکش و اوکراین ترجیح دادند به ایران نیایند، زیرا این کشور‌ها بعد از آنکه از تورنمنت کیش به کشورشان بازگردند باید به مدت ۱۴ روز قرنطینه شوند و به همین دلیل تصمیم گرفتند قید سفر به ایران را زده و در این تورنمنت شرکت نکنند و این رقابت‌ها با حضور ۴ کشور کویت، عراق، تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال و تیم ملی بزرگسالان برگزار می‌شود.

تورنمنت کیش بیشتر از آنکه برای ما مفید باشد برای عرب‌ها سود دارد

تورنمنت ۴ جانبه کیش قطعا از کیفیت پایینی برخوردار خواهد بود و بازی با کشور‌های کویت و عراق فقط می‌تواند ما را در شرایط بدنی خوبی قرار دهد، اما از نظر مسائل فنی چندان به کمک ما نخواهند آمد. زیرا بازیکنان این ۲ کشور از نظر مسائل فنی به هیچ عنوان به سطح بازیکنان ما نمی‌رسند. حال اگر تیم ملی فوتسال کشورمان بتواند قبل از آغاز جام ملت‌ها در تورنمنت جمهوری آذربایجان شرکت کند در آن صورت به نفع ما خواهد بود و می‌تواند ما را قبل از شروع جام ملت‌ها در شرایط خوبی قرار دهد.

جاوید: بازی با کویت و عراق چندان مفید نخواهد بود

مهدی جاوید بازیکن تیم ملی فوتسال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ما درباره بازی دوستانه تیم ملی با کشور‌های کویت و عراق در تورنمنت کیش اظهار داشت: کادر فنی تیم ملی ابتدا قصد داشت در کنار کویت و عراق چند تیم اروپایی را به این تورنمنت بیاورد اما کرونا مانع این کار شد و به همین دلیل کشور‌های اروپایی در این مسابقات حضور نخواهند داشت. با این شرایطی که به وجود آمده قطعا آن چیزی که مد نظر کارد فنی تیم ملی است، هرگز به آن دست پیدا نمی‌کند. زیرا تیم‌های اروپایی نمی‌توانند به ایران بیاند و بازی با کویت و عراق برای ما چندان مفید نخواهد بود.

سنگ سفیدی: بازی با عراق و کویت بین بد و بدتر است

همچنین محمد رضا سنگ سفیدی دیگر بازیکن ملی پوش فوتسال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ما بیان داشت: اول باید ببنیم هدفمان از برگزاری چینین تورنمنتی چیست. اگر بخواهیم این مسابقات را برگزار کنیم برای اینکه بازیکنان تیم ملی یک محک جدی بخورند به نظر من خیر، بازی با عراق و کویت به هیچ عنوان نمی‌تواند به ما کمکی کند. اما اگر هدفمان این باشد که در این مسابقات، بازیکنان به یک هماهنگی کاملی دست پیدا کنند و نقاط قوت و ضعف خودمان را پوشش دهیم، بله بازی با عراق و کویت می‌تواند تا حدودی برای ما مفید باشد. الان انتخاب بین بد و بدتر است و به نظر من بازی با کویت و عراق خیلی بهتر از آن است که ما اصلا بازی نداشته باشیم و دست خالی به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا برویم.

تلاش کمیته فوتسال برای اعزام تیم ملی به جمهوری آذربایجان

آن طور که گفته می‌شود کمیته فوتسال کشورمان تصمیم دارد با مسئولان فوتسال جمهوری آذربایجان هماهنگی‌هایی را انجام دهد تا علاوه بر ایران و جمهوری آذربایجان ۲ تیم دیگر هم در این بازی‌ها حضور پیدا کنند. با توجه به آنکه ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان به نسبت ایران کمتر است این احتمال وجود دارد که کشور‌های اروپایی به مانند ایتالیا و اوکراین به این کشور آمده و چند بازی دوستانه با ما انجام دهند.


بیشتر بخوانید


کار سخت ملی پوشان فوتسال برای کسب سیزدهمین قهرمانی

به هر حال چیزی تا شروع مسابقات جام ملت‌های آسیا باقی نمانده و کمیته فوتسال باید در این مدت تمام تلاش خودش را به کار گیرد تا ملی پوشان کشورمان در شرایط ایده آل و بسیار خوبی به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام شوند تا بتوانند در آنجا برای سیزدهمین سال عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست آورند. مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا از ۱۴ تا ۲۵ آبان ماه برگزار می‌شود و ۵ تیم اول این رقابت‌ها جواز حضور در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی را کسب خواهند کرد. تیم ملی فوتسال کشورمان در این مسابقات جام ملت‌های آسیا در گروه چهارم با تیم‌های ملی عربستان، کره جنوبی و تایلند همگروه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار