جوزدانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۸۵ درصد بانوان به سلولیت مبتلا هستند

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی از ابتلای ۸۵ درصدی بانوان و ۱۵ درصدی آقایان کشور به سلولیت خبر داد.

نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سلولیت اظهار کرد: سلولیت‌ها سلول‌های بهم چسبیده چربی هستند که در بدن برخی از افراد دیده می‌شوند.

او با اشاره به اینکه سلول‌های چربی با ورزش و رژیم غذایی از بین نمی‌روند، افزود: عوامل مختلفی باعث بروز سلولیت در بدن می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به مواردی مانند آلودگی هوا، تغییرات هورمونی مثل قاعدگی، بیماری تیروئید و ... اشاره کرد.

جوزدانی تصریح کرد: سلول‌های چربی یا سلولیت‌ها در نواحی مختلفی از بدن مانند شکم، ران ها، بازوها، پشت بدن و ... دیده می‌شوند که ظاهر آن‌ها با یکدیگر متفاوت بوده و از درجه یک تا درجه چهار تقسیم بندی می‌شوند.

درجه بندی سلولیت‌ها در قسمت‌های مختلف بدن را بشناسید

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره درجه بندی‌ سلولیت‌ها در ناحیه‌های مختلف بدن گفت: ناحیه یک سلولیت یا همان سلول‌های چربی در نواحی شکم، بازو‌ها و پشت بدن دیده می‌شوند. این در حالی است که درجه‌های بالاتر آن مانند درجه ۲، ۳ و ۴ در ران‌ها وجود دارند و این ناحیه همانند پوست پرتقال دیده می‌شود.

جوزدانی با بیان اینکه ۸۵ درصد بانوان و ۱۵ درصد آقایان دچار سلولیت هستند، تاکید کرد: سلولیت‌ها روشی برای درمان با استفاده از ورزش یا فعالیت‌های بدنی و رژیم غذایی ندارند، بلکه می‌توانیم ذخیره چربی داخل سلول‌ها را با استفاده از ورزش و رژیم کاهش دهیم. 

او گفت: سلول‌های چربی به هیچ عنوان با رژیم‌های غذایی یا ورزش از بین نخواهند رفت و برای نابودی آن‌ها می‌توانیم از روش‌های غیر جراحی مانند دستگاه‌های کمک لاغری یا از روش‌های جراحی استفاده کنیم تا سلول‌های چربی از بدن خارج شوند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به تقسیم بندی چربی‌ها اظهار کرد: ۲ نوع چربی به اسم‌های «سلولیت» و «ویسرال» داریم. چربی‌های ویسرال آن‌هایی هستند که دور اندام‌های داخلی مانند قلب، کبد و ... جمع می‌شوند که بسیار خطرناک بوده و با استفاده از روش‌هایی مانند رژیم، ورزش، جراحی‌های بای پس معده و بای پس روده می‌توان این چربی‌ها را نابود کرد و خطر ابتلا به بیماری‌های متابولیک را کاهش داد.

جوزدانی  اظهار کرد: جراحی‌هایی مانند ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن در کاهش چربی‌های ویسرال هیچ دخالتی نخواهند داشت.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: ماساژ درمانی باعث کاهش سلولیت‌های چربی و شفاف شدن پوست افراد چاق یا آن دسته از افرادی که به اضافه وزن مبتلا هستند، خواهد شد. در حال حاضر در برخی کشور‌ها ماساژ درمانی به صورت دستی و ماشینی به عنوان موثر‌ترین روش در جهت کاهش سلولیت‌های چربی استفاده می‌شود.

چربی

جوزدانی در پایان یادآوری کرد: لازم است به این نکته اشاره کنم که ماساژ درمانی در یک ناحیه مشخص بدن باعث افزایش گردش خون در همان قسمت، بازشدن و خروج سلول‌های چربی و سلولیت‌ها خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار