زرین آمیزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سوت پایان کنکور ارشد ۹۹ زده شد

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از پایان رقابت ۶۹۴ هزار داوطلب کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۹ خبر داد.

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با برگزاری کنکور ارشد طی امروز شنبه ۱۸ مرداد ۹۹ در ۸۰ شهرستان و ۲۲۶ حوزه امتحانی در سراسر کشور فرآیند برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ به پایان رسید.

زرین آمیزی اضافه کرد: در آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ تعداد ۶۹۴ هزار و ۴۱۷ نفر ثبت نام کردند که ظرفیت این دوره از آزمون ۱۵۷ هزار نفر بوده و پیش بینی می‌شود حدود ۳۰۰ هزار نفر به وسیله این آزمون وارد دانشگاه‌ها شوند.

سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: در اولین روز برگزاری آزمون (پنج شنبه ۱۶ مرداد) تعداد ۳۲۱ هزار و ۵۰۴ داوطلب برای رقابت در ۳۳ رشته امتحانی شرکت کردند.

او در ادامه بیان کرد: در دومین روز برگزاری کنکور کارشناسی ارشد تعداد ۲۸۳ هزار و ۴۱۴ نفر در ۳۶ رشته امتحانی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

سخنگوی سازمان سنجش درباره تعداد شرکت کننده‌ها در این آزمون طی سومین روز گفت: امروز ۸۹ هزار و ۴۹۹ داوطلب در ۶۴ رشته امتحانی به رقابت پرداختند و با پایان یافتن آزمون این داوطلبان فرآیند برگزاری این آزمون به پایان رسید.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: نتایج اولیه این آزمون دهه دوم شهریور و نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد اواخر مهر اعلام می‌شود؛ پس از آن دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شامل دانشگاه آزاد، پیام نور، علی کاربردی، غیر انتفاعی و... می‌توانند پذیرش دانشجو را شروع کنند. فرآیند انتخاب رشته و پذیرش در رشته‌هایی که مصاحبه و آزمون عملی دارند هفته اول مهر انجام می‌شود.

زرین آمیزی اضافه کرد: پیامکی به منظور نظرسنجی از نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی طی دو روز گذشته به داوطلبان ارسال شد و برای داطلبان امروز نیز ارسال خواهد شد تا در این باره نظر سنجی صورت بگیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار