استقبال وزیر خارجه لبنان از سخنان دبیرکل حزب الله

وزیر خارجه لبنان گفت: نگاه ما به سخنان سید حسن نصرالله در مورد فرصت‌سازی از بحران بندر بیروت مثبت است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شربل وهبه، وزیر امور خارجه لبنان در گفت‌وگو با المیادین ضمن استقبال از سخنان دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی امروز، اعلام کرد: «در مورد ممنوعیت هیچ سازمان غیردولتی جز در فضای مجازی چیزی نشنیده ایم؛ اولویت الان تلاش برای عملیات نجات در مکان انفجار است.»

شربل وهبه افزود: «کشور‌های مختلف درخواست دارند که کمک‌هایشان را ارسال کنند که در این راستا هماهنگی‌ها با طرف‌های نظامی لبنان انجام می‌شود. نتایج سفر مکرون مثبت بود و وعده‌هایی را برای تامین کمک داد. مکرون خواستار انجام سریع اصلاحات شد. ما نباید منتظر باشیم که دیگران از ما بخواهند اصلاحات انجام دهیم بلکه باید دولت خود به انجام آن مبادرت ورزد.»

وزیر خارجه لبنان گفت: «دادگاه نظامی تمام تحقیقات لازم در مورد حادثه انفجار را انجام خواهد داد؛ فقط دستگاه قضایی است که می‌تواند تعیین کند که آیا به کارشناسان خارجی در تحقیقات نیاز هست یا خیر. نتایج تحقیقات احتمالا تا چند روز آینده مشخص خواهد شد.»

وی با تایید سخنان امشب سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله تصریح کرد: «نگاه ما به این سخن سید حسن نصرالله که گفت فرصتی برای خروج لبنان از حصر فراهم شده مثبت است. لبنان از همه فرصت‌ها برای بهبود روابط خود با خارج استفاده می‌کند. طی دو روز گذشته با بیش از ۳۰ وزیر خارجه دیدار کردم که همگی برای دیدار اعلام آمادگی کردند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار