خاطره‌ای جالب در مورد حرفه خبرنگاری از مرحوم آیت‌الله بهجت(ره)

یک فعال رسانه‌ای به مناسبت روز خبرنگار به بیان خاطره ای از مرجع فقید تقلید، آیت‌الله بهجت(ره)در مورد حرفه خبرنگاری پرداخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مرتضی نجفی قدسی، روزنامه‌نگار حوزه قرآن و دین به مناسبت روز خبرنگار خاطره‌ای از آیت‌الله بهجت ،مرجع فقید تقلید نقل کرده است که در ادامه می خوانید.

از آیت‌الله بهجت و اهمیت شغل خبرنگارى نزد ایشان خاطره‌اى به یاد ماندنى دارم که به نظرم براى همکاران رسانه‌اى و مطبوعاتى مشوق و هدایت کننده است.

سال‌ها پیش صفحه قرآن و معارف اسلامى را در روزنامه اطلاعات راه‌اندازى کرده بودم پس از چندى پدرم که یک روحانى اهل اصفهان بود از شغل من اظهار نارضایتى کرد و گفت دوست دارم به قم بروى و درس حوزه بخوانى، البته من هم علاقه‌مند درس حوزه بودم ولى احساس مى‌کردم کارم در روزنامه اطلاعات در جهت نشر معارف اسلامى است و آن را ترجیح مى‌دادم، اما به سفارش پدر ناچار تصمیم گرفتم کارم را رها کنم و به حوزه براى درس خواندن بروم، اما تردید داشتم آیا این کار به صلاح است یا نه؟

براى اطمینان خاطر به نزد مرحوم حضرت آیت‌الله بهجت رفتم و طرح موضوع کردم، جالب است که آیت‌الله بهجت مرا از ورود به حوزه منع کرد و فرمودند: ما اینجا عالم و روحانى زیاد داریم ولى امثال شما که بتوانند حرف علما را به گوش مردم برسانند خیلى کم داریم و شما که در روزنامه کار مى‌کنید ارزش کارتان از علمایى که تبلیغ مى‌کنند کمتر نیست، چون حلقه وصل مردم و آن‌ها هستید، در تهران بمانید و کارتان را در روزنامه ادامه دهید و به پدر هم از قول من بگویید که با فلانى مشورت کردم و او گفت کار در روزنامه خیلى مهم تر است و همان را ادامه بده!

در آن روز من واقعا از روشن بینى آیت‌الله بهجت که مرجع سنتى و عارفى بودند تعجب کردم و باور نمى‌کردم ایشان براى کار خبرنگارى آن‌قدر ارزش قائل باشند! البته پدرم نیز با شنیدن فرمایش آیت‌الله بهجت قانع شد و دیگر پیگیر قم رفتن من نشد و من هم با شوق و انگیزه بیشترى به کارم در روزنامه ادامه دادم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار