تغییرات VAR در لیگ جزیره

مسئولان لیگ برتر فوتبال انگلیس (جزیره) تغییراتی را در استفاده از کمک داور ویدئویی (VAR) اعمال کرده اند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان لیگ جزیره (لیگ برتر فوتبال انگلیس) با موافقت باشگاه‌های حاضر در این لیگ تغییراتی را در استفاده از کمک داور ویدئویی (VAR) اعمال کردند.

اولین تغییر ایجاد شده در خط آفساید است. در لیگ جزیره خط آفساید ۱۰ سانتی متر در نظر گرفته می‌شد، ولی با نظر پیر لوئیجی کولینا (داور ایتالیایی) این خط به ۳ سانتی متر تغییر کرده است.

دومین تغییر، الزام استفاده داوران از مانیتور‌های VAR برای تغییر تصمیمات خود است. پیش از این برای جلوگیری از وقفه در مسابقات اشتباهات واضح داوری نیاز به بازبینی مجدد داور نداشت. طبق قانون جدید برای تغییر تصمیم درباره پنالتی، گل و کارت قرمز حتما این صحنه‌ها باید توسط داور اول مسابقه بررسی شود.

سومین تغییر مربوط به خروج دروازه بان‌ها هنگام زدن ضربات پنالتی است. داوران درباره این موضوع همیشه اختلاف نظر داشته اند. طبق قانون جدید اگر دروازه بان پیش از زدن ضربه پنالتی هر ۲ پایش از خط دروازه جدا شود، این صحنه با VAR بررسی شده و ضربه پنالتی تکرار خواهد شد. البته این قانون یک استثنا دارد و اگر بازیکن پنالتی را از دست دهد و دروازه بان با خروج خود در این صحنه مقصر نباشد، پنالتی تکرار نخواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Denmark
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
دیگه گذشت اون زمونی که تیری هانری توپ رو بادست گذاشت تو دروازه ایرلند هیشکی هم ندید بجز ایرلندی های بدبخت.الان دیگه فوتبال ماشینی شده هر مسابقه دو روز طول میکشه