پیام تبریک مسئولان خوزستان به مناسبت روز خبرنگار

مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در خوزستان در پیام‌های جداگانه‌ای روز خبرنگار را تبریک گفتند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیران استان خوزستان به مناسبت ۱۷ مرداد ماه، روز خبرنگار پیام‌های تبریک جداگانه‌ای صادر کردند.

روز خبرنگار، روز تجلیل از فرهیختگان و وجدان‌های همیشه بیدار جامعه

رحیم فلاح زاده مدیر مخابرات منطقه خوزستان با صدور پیامی روز خبرنگار را به همه تلاشگران عرصه خبر و رسانه تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است:

ن وَالْقَلَمِ وَ مَا یَسْطُرُونَ

روز خبرنگار، روز تجلیل از فرهیختگان و وجدان‌های همیشه بیدار جامعه است. تکریم روز خبرنگار، بزرگداشت خون پاک کسانی است که جان دادند تا حقیقتی گفته شود. خبرنگار قلم به دست گرفته تا پاسدار ارزش‌ها باشد و به میدان آمده تا از منافع ملی صیانت کند. انعکاس به موقع رشد شتابان فعالیت‌های حوزه ارتباطات در جامعه، مرهون خدمات ارزشمند و تلاش‌های صادقانه خبرنگارانی است که با رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای در آگاهی بخشی و روشنگری جامعه ایفای نقش می‌کنند.

با اعتقاد به اینکه «دانستن حق مردم» است، برخود لازم میدانیم ضمن تبریک و تهنیت به اصحاب رسانه و همکاران روابط عمومی، از همراهی و تعامل سازنده خبرنگاران در اشاعه و انعکاس به موقع اخبار مخابراتی و کمک به گسترش فرهنگ استفاده از تکنولوژی و آگاهی بخشی جامعه که تاثیری مستقیم در رشد عرصه ارتباطات و تنویر افکار عمومی دارد، تشکر و قدردانی نماییم.

خبرنگاران تجسم امانت، تعهد، دلسوزی و وظیفه شناسی هستند

علی محمدی مدیرعامل فولاد خوزستان در پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ (سوره قلم آیه ۱)

۱۷ مردادماه سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی و یادآور حماسه آفرینی‌های عزیزانی است که بقای حقیقت را به بقای خود ترجیح دادند. خبرنگاران به راستی تجسم امانت، تعهد، دلسوزی و وظیفه شناسی‌اند. بی شک خبرنگاری حرفه نیست، بلکه رسالتی است انسانی در مسیر تعالی که پشتوانه‌ای از باور و ایمان دارد.

روز خبرنگار فرصتی ارزشمند و گرانبها برای پاسداشت مقام شامخ انسان‌های فرهیخته‌ای است که در راه روشنگری و آگاهی بخشیدن به جامعه، جان خویش را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اصحاب رسانه، این روز را خدمت تمامی کسانی که ارزشمندترین گوهر زندگی، یعنی جان خود را در راه آگاهی بخشی و اعتلای اسلام، ایران و مردم بر کف دست نهاده و همیشه در سنگر خبر و اطلاع رسانی زحمات زیادی می‌کشند، تبریک عرض نموده و از درگاه ایزد منان، سعادت، سلامت و توفیق روزافزون همگان را در تمامی امور آرزومندم.

روز خبرنگار، روز قدردانی از کسانی است که حرمت قلم را پاس داشته اند

صادق نیسی گمراوی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در پیامی که به مناسبت روز خبرنگار صادر کرده است، این روز بزرگ را به اصحاب رسانه تبریک گفت.

در این پیام آمده است:

۱۷ مرداد ماه که به پاسداشت شهادت "شهید محمود صارمی " روز خبرنگار نامگذاری شده فرصتی  است مغتنم، برای تجلیل و قدردانی از انسان‌های فرهیخته‌ای که حرمت قلم و آگاهی را پاس داشته و تلاش و جزم خویش را در مسیر عدالت، بازگویی حقیقت و بازتاب واقعیت به کار می‌گیرند.

خبرنگاران صاحبان قلم و اندیشه و نماد چشمان بینا و زبان صادق هستند

سردار حیدر عباس زاده فرمانده انتظامی خوزستان با صدور پیامی فرا رسیدن روز خبرنگار را به صاحبان قلم و اندیشه چشمان بینا و زبان صادق عرصه اطلاع رسانی تبریک گفت.

متن پیا به شرح زیر است:

بسمه تعالی

بی‌تردید بخشی از اقتدار امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون تلاش خستگی ناپذیر خبرنگارانی است که با نشر و پردازش ‏صحیح، دقیق و سریع اطلاعات، هم دوش با سایر نهاد‌های مسئول علی الخصوص نیروی انتظامی در پاسداری از دستاورد‌های ارزشمند انقلاب اسلامی در سایه سار رهبری مدبرانه حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) مجاهدانه ایفای نقش نموده و ثابت قدم مانده‌اند.

امروز فرماندهان و کارکنان مجموعه فرماندهی انتظامی استان بر خود افتخار می‌دانند که با تعامل، همکاری صمیمانه و سازنده با اصحاب رسانه گام‌های بلندی در توسعه نظم و امنیت خوزستان بر داشته اند و اینجانب از تلاش، کوشش و زحمات خالصانه و صادقانه جامعه خبرنگاران، اصحاب رسانه ومطبوعات در انعکاس اخبار فعالیت‌های فرماندهی انتظامی خوزستان تشکر و قدرانی می‌نمایم.

امیدوارم با تکیه بر الطاف بی کران حضرت پروردگار و ظل توجهات حضرت بقیه ا... الاعظم (عجل ا... تعالی فرجه الشریف) و تحت زعامت داهیانه مقام معظم رهبری حضرت آیت ا... العظمی امام خامنه ایی عزیز (دامت برکاته) همواره به منظور تعالی میهن اسلامی و ارتقای احساس امنیت هموطنان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام بردارید.

خبرنگاران چشمان بینا و زبان گویای جامعه هستند

سید عبدالله موسوی مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران با نکوداشت و صدور پیامی یاد و نام خبرنگار متعهد شهید محمود صارمی، ۱۷ مرداد روز خبرنگار را به فعالان عرصه اطلاع رسانی تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است: واژه خبرنگار یاد آور زحمات صادقانه مردان و زنانی است که در راه اعتلای جامعه تلاش می‌کنند و بزرگداشت روز خبرنگار فرصت ارزشمندی است تا کار مجموعه رسانه‌ها را ارج نهاده و از خدمات آن‌ها صمیمانه قدردانی نمائیم. خبرنگاران پویایی، بالندگی، نشاط، فرهنگ سازی را با بیانی شیوا به درون جامعه انتقال می‌دهند و بی تردید هر جامعه‌ای برای پیشرفت نیاز به توسعه دارد که در این راه رسانه دروازه ورود به مسیر توسعه است.

خبرنگاران چشمان بینا و زبان گویای جامعه با تکیه بر ابزار قدرتمند رسانه به عنوان پل ارتباطی بین حاکمیت و مردم با پیروی از اصل صداقت، قانون مداری، امانتداری و با بهره مندی از هنر قلم خود در مقام نهادی قدرتمند و کارآمد، نقش موثری در استحکام بنیاد جامعه دارند و اعتقاد دارم در شرایط کنونی که جامعه مورد هجمه انبوهی از اخبار نادرست و شایعات منتشره در فضای مجازی قرار دارد، صاحبان قلم می‌توانند با نگاه حرفه‌ای و انتقال صحیح اطلاعات نقش تاثیر گذار خود را در اطلاع رسانی به موقع ایفا نمایند.

در پایان به نمایندگی از کارکنان شریف شرکت ملی حفاری ایران ضمن تقدیر از تلاش‌های خستگی ناپذیر مجموعه دست اندرکاران رسانه ها، فرا رسیدن روز خبرنگار را صمیمانه تبریک عرض می‌نمایم و توفیق روز افزون، سلامتی و بهروزی طلایه داران عرصه اطلاع رسانی را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

خبرنگاران وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند

سید محمد علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز طی پیامی روز خبرنگار را به کلیه اصحاب رسانه تبریک گفت.

متن پیام به این شرح است:

 ۱۷ مرداد ماه «روز خبرنگار» یاد روز باشکوه تلاشگران عرصه اندیشه و قلم را به حضور خبرنگاران عزیز استان و کشور تبریک عرض نموده و ضمن پاسداشت خاطره شهدای اصحاب رسانه، جد و جهد شما عزیزان را در را افروختن چراغ اطلاع‌رسانی مستقل و مسئولانه ارج می‌نهم. خبرنگاران وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند، زیرا همواره در عمق جامعه زندگی می‌کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه ای، مرهون تلاش‌های شبانه روزی شماست.

روز خبرنگار تقدیر از زحمات شما عزیزانی ست که با مسئولیت و آزادی و تحمل سختی‌های فراوان به نگاشتن حقایقی می‌پردازید که رشد و توسعه جامعه را ثمر می‌بخشد و همواره به مثابه دیده‌بانان امین جامعه در عرصه‌های مختلف پرچم آزادی، آگاهی و امید را افراشته‌اید.  شما عزیزان به دیگران یادآوری می‌کنید " زندگی چیزی نیست که لب طاقچه عادت از یاد من و تو برود".

اینجانب به نوبه خود از تلاش‌های بی وقفه شما عزیزان در امر اطلاع رسانی و آگاهی جامعه در حوزه سلامت و بهداشت تشکر نموده و بر تلاش‌های شما عزیزان در این دوران پرمخاطره شیوع کرونا ارج می‌نهم.

خبرنگاران در مسیر آگاهی بخشی و حقیقت انگاری قام برمیدارند

علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با صدور پیامی فرا رسیدن سالگرد شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار را به اصحاب رسانه و مطبوعات استان خوزستان تبریک گفت.

متن پیام تبریک بدین شرح است:

۱۷ مردادماه به پاسداشت تلاشگران عرصه خبر به نام «روز خبرنگار» مزین گشته است، خبرنگارانی که با بیان صادقانه مسائل در مسیر آگاهی بخشی و حقیقت نگاری جامعه گام بر می‌دارند و در این راه پر مشقت و سرشار از تکاپو و هیاهو، بر عزم و اراده راسخ خویش استوار مانده تا به تحقق هدف والای پیشرفت و تعالی ایران اسلامی دست یاند.

بی شک امروزه نقش حیاتی خبرنگاران در هدایت افکار عمومی بر هیچ چشم بصیری پوشیده نیست و جایگاه خبرنگار نیز در جمعیت هلال احمر متفاوت است چرا که خبرنگاران در هنگامه حوادث و حال که در شرایط سخت گسترش ویروس کوئید ۱۹ در کشور قرار گرفته ایم نقشی بی بدیل درعرصه‌ی خبر و اطلاع رسانی ایفا می‌کنند، نقشی از جنس امیدزایی و بحران زدایی، فعالان در این عرصه همپای امدادگران، به تسکین آلام بشری، همت می‌گمارند و باجهت دهی صحیح افکار عمومی در کنترل و مدیریت بحران‌ها موجب تقویت همبستگی ملی می‌شود

اینجانب با پاسداشت یاد و خاطره خبرنگاران شهید، فرارسیدن روز خبرنگار را به اهالی بلند همت رسانه، به ویژه خبرنگاران رسانه‌های استان خوزستان در حوزه اجتماعی و بحران تبریک گفته، سلامتی و توفیق روزافزونتان را در ادامه این مسیر مقدس از خدای منان خواستارم.

خبرنگاران تصویرگر حقایق و وقایع جامعه

وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان با صدور پیامی،  ۱۷ مرداد، روز گرامیداشت مقام و منزلت خبرنگار را به همه تلاشگران عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است:

تعهد به ارزش‌ها و آرمان‌های نابِ انسانی، کنشگری بهنگام، مطالبه گری و عمل به مسئولیت اجتماعی از جمله ویژگی‌هایی است که خبرنگارانِ باورمند و متعهد آن را به خوبی دریافته اند و همواره می‌کوشند تا تصویری آشکار و موثر از وقایع را به جامعه مخاطب عرضه کنند. روز خبرنگار، روز تقدیر از جان‌های بی قرار و دل‌های عاشقی ست که هر آینه در عمل به وظایفِ خود نقشی خوش از خویش به یادگار می‌گذارند و گاه در این میانه یا جانِ شیرین از دست داده اند یا به آسیب‌هایی دچار آمده اند.

نیک و بایسته می‌دانم تا از تلاش‌های سزاوار و ارزشمند خبرنگاران عزیز در همدمی و همراهی با فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان و انتشار اخبار حوزه‌ کودک و نوجوان به تقدیر برآیم و تندرستی و سربلندی خانواده‌ محترم رسانه را از خدای مهربان و بخشاینده آرزو کنم.

خبرنگاران قاصدان و بذرافشانان صداقت هستند

طاهری نیا شهردار هندیجان، اعضای شورای اسلامی، امام جمعه و فرمانده انتظامی این شهرستان ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار را به همه تلاشگران عرضه خبر و رسانه تبریک گفتند.

در متن پیام تبریک آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خبرنگاران و قلم نگاران، قاصدان و بذرافشانان صداقت، صراحت اند که واژگان را هنرمندانه کاشته و درخت امید را به بار می‌نشانند. امروز، جریان زنده اطلاعات با تکیه بر صداقت، صراحت و شجاعت خبرنگار در شریان‌های حیاتی جامعه به گردش در می‌آید و شهامت و آگاهی اهل زمان را افزون‌تر می‌کند

روز خبرنگار، روز گام نهادن در وادی آگاهی و نیک اندیشی است و تکریم خبرنگار، تکریم آگاهی و امید است، به همین مناسبت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید خبرنگار، محمود صارمی و تبریک ۱۷مرداد، روز خبرنگار به همه خبرنگاران، اصحاب رسانه و خانواده بزرگ مطبوعات و جامعه اطلاع رسانی کشور و استان و به ویژه شهرستان هندیجان، از همراهی، توجه و اهتمام ویژه اصحاب رسانه در یاری رساندن و انجام رسالت‌های خود، قدرانی نموده و برای همه خبرنگاران متعهد، کوشا، سلامتی و توفیق پویشی آگاهانه و سرشار از صداقت و اخلاق را از درگاه حضرت حق مسئلت می‌نماییم.

۱۷ مرداد روز تکرار خواسته‌های مردمی است

پیام تبریک مهران ورناصری قندعلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به مناسبت روز خبرنگار

کسوت خبرنگاری آیینه تمام نمای شجاعت و صبر و ایثار در به تصویر کشیدن عمق اتفاقات و فجایع و قدم نهادن در میدان از خود گذ‌شتگی می‌باشد. ماحصل تلاش خبرنگاران، از پیگیری سوژه‌های مردمی خاص و روزانه، پژواک استمداد و حق طلبی و مطالبه گری، که غالب بر بی توجهی و نسیان بوده است.

در تقویم روز ۱۷ مرداد ماه روز منادیان مطالبه گری‌ها و تکرار خواسته‌های مردمی است. این روز بر شما عزیزان خبرنگار مبارک باد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.