پیام های تبریک مسئولان استان قم به مناسبت روز خبرنگار

جمعی از مسئولان استان قم در پیام‌های تبریک جداگانه به مناسبت روز خبرنگار، خبرنگاران را چشمان بیدار و زبان گویای جامعه توصیف کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،جمعی از مسئولان استان قم با صدور پیام های جداگانه، روز خبرنگار را به فعالان عرصه رسانه تبریک گفتند.

در پیام،بهرام سرمست ،استاندار قم آمده است: دردنیای نوین امروز و در عصر پویایی اطلاعات و شتاب سریع تحولات، نقش و اهمیت کلیدی خبر، خبرنگاری و رسانه بر هیچ کس پوشیده نیست. مجموعه عناصری وابسته و درهم تنیده که زنجیره اصلی نظام اطلاع رسانی را تشکیل داده و در پرتو آن نیاز بشر به کسب اطلاعات و کشف حقایق تامین می‌شود.

پیام ادامه یافته‌است: دراین میان خبرنگاری، رکن فعالیت رسانه‌ای و خبرنگار شخصیتی ارزشمند، عنصری جریان ساز و روشنگر است که به عنوان چشمان بیدار و زبان گویای جامعه، نقش برجسته‌ای را در زمینه خبر رسانی، آگاهی بخشی، فرهنگ سازی و دفاع از حقوق عامه بر عهده دارد.

بهرام سرمست،استاندار قم

دربخش دیگری از این پیام آمده‌است: با توجه به چنین جایگاه و نقش خطیری، دولت تدبیر و امید و مدیریت استان همواره اهمیت ویژه‌ای برای خبرنگاران و تلاش گران عرصه خبر و رسانه قائل بوده و تکریم و قدردانی شایسته از زحمات این قشر و تلاش برای رفع دغدغه‌های صنفی و تأمین آرامش آن‌ها را وظیفه خود می‌داند.

پیام حاکی است: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر عرصه اطلاع رسانی و خبر به ویژه خبرنگار شهید محمود صارمی، فرارسیدن هفدهم مرداد روز خبرنگار و تقارن آن با عید سعید غدیر خم را به عموم فعالان این عرصه در کشور، بویژه خبرنگاران و اصحاب خبری پرتلاش و زحمتکش استان قم، صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده و با تقدیر و تشکر از زحمات و همراهی آنان در انعکاس اخبار و رویداد‌های خبری استان به ویژه در عرصه مقابله با کرونا، توفیقات روز افزون تمامی این عزیزان را در راه ایفای رسالت حرفه ای، از درگاه حضرت احدیت مسئلت دارم.

پیام تبریک شهردار قم 

در پیام سید مرتضی سقائیان‌نژاد،شهردار قم آمده است:خداوند منان را شاکریم که توفیق خدمت درسایه‌ هم جواری حضرت فاطمه معصومه سلام الله علی‌ها را به ما ارزانی داشت و پاسداشت عملی این شکرگزاری به این است که با نیتی خالص وبا سخت کوشی ومجاهدت در راستای خدمت به مردم و توسعه شهرمقدس قم گام‌هایی موثر برداریم و با ترویج وحدت و همدلی برای حل مشکلات هم افزایی نمائیم. این شهر با ارزش، خبرنگارانی را در تراز خود می‌طلبد تا مورد عنایت اهل بیت علیهم السلام واقع شوند و در حال حاضر به خوبی می‌توان مشاهده نمود که نیت خالص، سخت کوشی و مجاهدت برخی خبرنگاران در کنار مدیران و مسئولان برای حل مشکلات مردم می‌تواند الگویی مناسب برای نسل جوان باشد.

امروزه و در عصر ارتباطات خبرنگار از مهمترین عوامل دانایی، اطلاع رسانی وآگاهی بخشی است و می‌تواند تغییر مهمی در فضای فکری جامعه و تنویر افکار عمومی ایجاد نموده ونقش موثری درهمسوسازی و هم‌گرایی افق ذهنی مردم و مسئولین ایفا نماید و درتوسعه پایدار شهری وفرهنگ پذیری شهروندی ماندگار باشد.

سقاییان نژاد،شهردار قم

بی شک کسانی که نابی عیار خود را به خوبی بشناسند؛ به بهترین حالت از آن پاسداری نموده و در جهت تکامل شخصی وخدمت عمومی به کار می‌بندند و با مرزبندی، دقیق منافع اجتماعی را برخواسته‌های شخصی ترجیح می‌دهند.

به کارگیری نوع ادبیات و چینش محتوای یک پیام می‌تواند در ابعاد داخلی و بین المللی تاثیرگذار باشد وتاثیرات روحی و روانی خاصی را به جامعه القاء نماید؛ به گونه‌ای که خبرنگار می‌تواند هنرنگار باشد وبا قلمش جامعه را به سمت و سوی آرامش و وحدت پیش ببرد و یا خدایی ناکرده می‌تواند ضرر نگار باشد و موجب سلب اعتماد اجتماعی شده و با ایجاد موج، بستری برای موج سواری دشمن در داخل و خارج فراهم سازد.

جسم محکوم به محدودیت زمانی و مکانیست، اما اخلاق و عمل تطهیر شده همانند شهید صارمی می‌تواند ماندگاری را به یادگار گذارد و چنان افتخار بیافریند که عاملی موثر برای نامگذاری روز خبرنگار شود. هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار فرصتی مغتنم برای پاسداشت این شهید والامقام وتجلیل و قدردانی از زحمات قشری فرهیخته به خصوص خبرنگاران با اخلاص و سخت کوش شهر مقدس قم است.

اینجانب ضمن گرامیداشت این روز ازخداوند متعال سلامتی، تندرستی وسخت کوشی این عزیزان برای ایجاد همدلی و هم گرایی جهت تحقق فرامین مقام عظمای ولایت در بیانیه گام دوم انقلاب و خدمت مضاعف به مردم در سایه عنایات خاصه بقیه الله الاعظم امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف مسئلت دارم.

پیام تبریک مدیرحوزه‌های علمیه کشور


در پیام آیت الله علیرضا اعرافی آمده است: دانش و اطلاعات، بزرگ‌ترین سرمایه بشریت است تا جایی که در عرصه سیاست و بین الملل به عنوان مهم‌ترین ابزار قدرت نیز شناخته و به کار گرفته می‌شود. امروز دسترسی به اطلاعات و دانش موثق در رسانه‌های همگانی و فضا‌های مجازی، به سبب منابع غیر معتبر و ناموثق، به سختی امکان پذیر است.

پیام ادامه یافته است: اطلاعات و اخبار به عنوان مهم‌ترین ابزار سیاسی از سوی همگان به کار گرفته می‌شود و در یک تهاجم فرهنگی علیه اصول اخلاقی – انسانی، مهم‌ترین بلکه اصلی‌ترین ابزار به شمار می‌آید، در شرایط امروز دنیا، وجود رسانه‌های معتبر با «اصحابی فهیم» که گفتمان «عدالت، معنویت و صلح» را تبلیغ می‌کنند و بر اساس چارچوب‌های اخلاق الهی – انسانی حرکت می‌نمایند، شاید بسیار اندک باشد؛ ولی انسان‌های حقیقت جو در سرتاسر عالم هماره به این تلاش گران عرصه خبر و اطلاع رسانی «اخلاق محور» احترام گذاشته و برای سلامت این مجاهدان «جهاد کبیر علمی» و اطلاع رسانی و تبلیغ، از جان دل به پیشگاه خدا دعا می‌کنند و موفقیت و بهروزی آنان را از خدای منان مسالت می‌دارند.

آیت الله اعرافی،امام جمعه قم

دربخش دیگری ازاین پیام آمده‌است: بی گمان درجنگ نرم نابرابر امروز که رسانه‌های قدرتمند در اختیار شیاطین استکباری است، حضور اصحاب رسانه‌های حقیقت گرا با گفتمان اخلاقی – انسانی می‌تواند عرصه را بر دشمنان انسانیت تنگ سازد و آنان را در تحقق اهداف شیطانی ناکام گذارد.

پیام حاکی است: البته بسیاری از اصحاب رسانه‌های حقیقت گرا، در طول تاریخ بشریت هماره از همه جهات مورد هجوم قرار گرفته و آسیب‌های مادی و معنوی و نیز جسمی و روانی را تحمل کردند، ولی با همه کمبود‌ها و تهدیدها، هرگز دست از مبارزه حق طلبانه برنداشته و نیش دشمن در جان و تن خویش را پذیرا شده و حتی در این راه مقدس، جان پاک خویش را در پای درخت عدالت و حقیقت ریختند تا میوه شیرین علم و دانش و اطلاعات راستین به دست حقیقت جویان جهان برسد و از آبشخور آن رسانه ها، حقیقت متعالی را نوش جان سازند.

در پایان پیام آمده‌است: بر ما فرض است تا به حکم سنت الهی «هل جزاء الاحسان الا الاحسان» دست بوس نیکوکارانی باشیم که سنت نیکوکاری را در همه جهان با اطلاع رسانی حقیقت و نیکی نشر می دهند و فتنه های کور و ظلمانی شیاطین انسی و جنی را به ناکامی می کشانند.

پیام تبریک مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم


در پیام محمدرضا بهرامی  به مناسبت روز خبرنگار آمده است:


حق را بگو، هر چند به زیان خودت باشد. (امیرالمؤمنین علیه‌السلام)


هفدهم مردادماه، سالروز شهادت محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، بهانه و فرصتی برای تقدیر و سپاس از جامعه خبرنگاری و رسانه‌ای ایران است. فرصتی که هم زمینه‌ای برای نشان دادن جایگاه و اهمیت عرصه رسانه برای عموم مردم و هم بهانه‌ای برای تکریم و تقدیر از فعالان و زحمت¬کشان عرصه رسانه است.

پیام های تبریک مسئولان استان قم به مناسبت روز خبرنگار


خبرنگاری، حرفه‌ای سخت، پرمخاطره و در عین حال تاثیرگذار و پرمسئولیت است. خبرنگاران، روایتگر آگاهی، حق گویی و امید به جامعه و مردم هستند. در شرایطی که امروز اطلاع رسانی از مسیر کانال‌های مختلف ارتباطی و رسانه‌ای به ویژه شبکه‌های اجتماعی، حضور گسترده و روزافزون مخاطبان را به همراه داشته، نقش خبرنگاران در افزایش آگاهی و دانش جامعه از طریق انتشار و بیان واقعیات و تفکیک اخبار حقیقی بسیار مهم و حیاتی است. رسالت خبرنگار، روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه است و این مهم بجز با دقت نظر، امانتداری و سرعت عمل این عزیزان محقق نمی‌گردد.


در این روز‌ها که کشور عزیزمان با مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، این خبرنگاران هستند که با تلاش مضاعف در جهت تزریق امید به جامعه و تقویت اعتماد به نفس و ترویج روحیه خودباوری در بین هموطنان، می‌توانند زمینه ساز گذر از این مسیر و حرکت به سمت فتح قله‌های تعالی، پیشرفت، سربلندی و سعادت باشند.


ضمن تبریک هفدهم مردادماه روز خبرنگار به تمامی صاحبان اندیشه، فکر و آگاهی، خبرنگاران، روزنامه نگاران، عکاس خبرنگاران، مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه ها، امیدوارم در عرصه خطیر اطلاع رسانی، بیش از پیش موفق باشید.


از درگاه خداوند متعال برای شما عزیزان توفیق، سعادت، سرافرازی و سربلندی مسئلت دارم.

در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار