غرق شدن یک کشتی گردشگری در پی انفجار بیروت

در حادثه انفجار مهیب عصر روز گذشته بندر بیروت در لبنان یک کشتی گردشگری به طور کامل غرق شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رادیو «صدای لبنان» اعلام کرد در پی انفجار مهیبی که عصر روز گذشته بیروت، پایتخت لبنان، را به لرزه درآورد و شدت آن تا کیلومتر‌ها آن طرف‌تر هم احساس شد یک کشتی گردشگری که در آن اطراف بود به طور کامل غرق شد.

بنابر اعلام این شبکه رادیویی، کشتی گردشگری «ملکه شرقی» در زمان انفجار در نزدیکی بندر بیروت حضور داشته و بر اثر موج شدید انفجار به طور کامل غرق شده است. صدای لبنان اعلام کرد که دو خدمه این کشتی در این حادثه جان خود را از دست دادند و هفت نفر دیگر نیز به شدت مصدوم شدند.

رادیو لبنان به نقل از «ابو مرحی» مالک این کشتی گفت «پیش از انفجار، کشتی در نزدیکی بندر توقف کرده بود که بر اثر این انفجار به شدت آسیب دید و تمامی تلاش‌ها برای نجات آن بی‌ثمر ماند و سرانجام غرق شد.» مرحی در ادامه گفت «ملکه شرقی در صنعت گردشگری لبنان سرآمد بود.»

شب گذشته انفجاری در بندر بیروت لبنان روی داد که بر اثر آن تاکنون بنابر اعلام رسمی مقامات این کشور ۱۰۰ نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۴۰۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند. انفجار در انباری که بیش از ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم ذخیره شده بود رخ داد و هنوز علت و دلیل اصلی آن مشخص نشده است. مقامات لبنان شدت این انفجار را با انفجار یک بمب اتمی در هیروشیمای ژاپن مقایسه کرده‌اند. کمک‌های امدادرسانی از سوی کشور‌های مختلف از همان ساعات اولیه روانه لبنان شده است. جستجو در میان آوار‌ها برای یافتن اجساد و یا بازماندگان هنوز ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار