در ادامه اختلافات پکن-واشنگتن؛

چین: با ارتباط آمریکا و تایوان به طور قطع مخالفیم

وزارت خارجه چین با اشاره به سفر وزیر بهداشت و خدمات درمانی آمریکا به تایوان، مخالفت پکن با ارتباط این دو کشور را ابراز کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانس ۲۴، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشستی خبری سفر «الکس اِیزار» وزیر بهداشت و خدمات درمانی آمریکا به تایوان را مورد انتقاد قرار داد.

ونبین در این نشست به خبرنگاران گفت: «این سفر صلح و ثبات تایوان را به خطر می‌اندازد و چین به طور قطع با مبادلات رسمی میان واشنگتن و تایوان مخالف است.»

او همچنین با اشاره به آنکه چین از آمریکا می‌خواهد از اصول سیاسی «چین واحد» پیروی کند، گفت: «واشنگتن باید هرگونه مبادلات با تایوان را متوقف کند و پیام‌های نادرستی به نیرو‌های مستقل تایوان ندهد.»

الکس اِیزار قرار است به همراه گروهی از نمایندگان آمریکا در روز‌های آتی به تایوان سفر کند. به گفته شخصِ او این بالاترین سطح سفر از سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۸) است که در آن فردی از کابینه آمریکا با مقامات تایوان ملاقات می‌کند.

حدود سه ماه پیش نیز هیئت دیپلماتیک چین در مقر سازمان ملل «خشم و مخالفت شدید» خود را نسبت به توئیت آمریکا مبنی بر حمایت از تایوان برای مشارکت در سازمان ملل اعلام کرد.

چالش چین با آمریکا بر سر تایوان به ماه‌ها پیش برمی‌گردد که پکن، واشنگتن را به فروش سلاح و تسلیحات نظامی به این جزیره خودمختار متهم می‌کرد و به گشت‌های نظامی آمریکا در آب‌های اطراف آن انتقاد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار