بین خطوط برانیم

رئیس پلیس راهور البرز گفت: شهروندان در معابر شهری حركت خودروها بین خطوط را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سرهنگ غلامعلی شرق، رئیس پلیس راهور البرزگفت: برخی رانندگان به دلیل ترافیک سنگین و عجله کردن، مدام از مسیر خود منحرف شده و علاوه بر این که برای دیگر رانندگان ایجاد مزاحمت می‌کنند، باعث تشدید ترافیک و برهم زدن نظم عمومی می‌شوند.

رئیس پلیس راهور البرز با بیان این که بسیاری از تصادفات در معابر به دلیل عدم حرکت در بین خطوط ترافیکی به وقوع می‌پیوندد، افزود: حرکت کردن وسایل نقلیه در بین خطوط ترافیکی امری ضروری است.

سرهنگ شرق گفت: رانندگان همیشه باید بین خطوط سفید حرکت کنند حتی اگرمسیر پیش رو دارای ترافیک سنگین و سمت دیگر آن عاری از خودرو است.

او با بیان این که رانندگی نکردن بین خطوط یک اقدام خطرناک، برخلاف قوانین رانندگی و ناقض حقوق شهروندی محسوب می‌شود، گفت: توجه به این مساله، هم درخیابان‌های ۲ طرفه و هم درخیابان‌های یک طرفه ضروری است، چراکه رعایت نکردن این اصل، موجب اختلال درحرکت رانندگان و زمینه ساز بروز حوادث ترافیکی است.

رئیس پلیس راهور البرز افزود: تعیین شدن سهم عبور وسایل نقلیه، آشکار شدن حدود معابر، هدایت صحیح راننده و در نهایت کاهش تصادفات  از مزایای خطوط ترافیکی در خیابان‌ها است.

سرهنگ شرق گفت: برای حفظ نظم و انضباط بخشی به ترافیک، همواره بین خطوط حرکت کنند ودر صورت نیاز به تغییر خط، با به کار بردن چراغ راهنما دیگر رانندگان را از تصمیم خود مطلع کنند.

انتهای پیام / ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.