رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

۱۱ درصد از کل موارد مثبت مبتلا به کرونا کشور در فارس است

لطفی گفت: از کل موارد مثبت مبتلا به کرونا در کشور ۱۱ درصد در استان فارس است و علت آن بیماریابی و گرفتن آزمایش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز  در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه ۳۰ درصد بیمارپذیری در زمینه کرونا از استان‌های مجاور داریم، اظهار کرد: از کل موارد مثبت مبتلا به کرونا در کشور ۱۱ درصد از استان فارس است و علت آن بیماریابی و گرفتن آزمایش است.

او ادامه داد: میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور ۵ و ۹ دهم درصد و در استان فارس یک و ۶ دهم درصد است و این نشان‌دهنده بهتر بودن شرایط فارس به لحاظ برخورداری از تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی متخصص و فوق تخصص و تاثیرگذاری روش‌های درمانی است.

لطفی تصریح کرد: برای کمک به بیماران مبتلا به کرونا حدود هزار و ۱۷۰ تخت در نظر گرفته شده  و همچنین ۱۸۷ تخت ویژه آی سی یو قرار داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: ورزشگاه شهید دستغیب نیز به عنوان نقاهتگاه قرار داده شد و بعد از اوج کرونا نیز تعداد تخت‌ها افزایش یافت.

لطفی بیان کرد: از دیگر اقدامات علوم پزشکی راه اندازی مراکز ۱۶ ساعته برای بیماریابی فعال، راه اندازی شده است.

او با اشاره به تشکیل ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای مبارزه با موج دوم این بیماری افزود: در این خصوص ١٠٠ تخت نقاهتگاهی و تعدادی تخت بیمارستانی پیش بینی شده است و از طرفی بخش مگا آی سی یو بیمارستان شهید فقیهی شیراز با ۲۲ تخت راه‌اندازی شده و در ماه‌های آینده ۳۰ تخت دیگر نیز به این ظرفیت اضافه خواهد شد.

محسن مقدمی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز اظهار کرد: ابتلای افراد به بیماری کرونا در ابتدای پائیز بیشتر می‌شود و از طرفی با شیوع آنفلوآنزا همزمان می‌شود.

او افزود: اگر فردی به طور همزمان دچار ۲ ویروس آنفلوآنزا و کرونا شود دلیلی ندارد که شدت یا مرگ و میر آن بیشتر شود و به لحاظ علمی چنین چیزی اثبات نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.