شریف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رویکردمان انتخاب کاندیدای اصلاح طلب شناسنامه دار است/ با سایر گروه‌های سیاسی ائتلاف نمی‌کنیم

فعال اصلاح طلب گفت: رویکرد کلی اصلاح طلبان برای ۱۴۰۰، انتخاب یک کاندیدای اصلاح طلب شناسنامه دار است.

اولویت ما در ۱۴۰۰ کاندیدایی صرفا اصلاح طلب است /اصلاحات قصد  ائتلاف با سایر گروه‌های سیاسی ندارد/احمد شریف عضو شورای هماهنگی جریان اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نخستین جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات عصر روز یکشنبه ۱۲ مرداد و به ریاست دورهاى محمد خون چمن دبیرکل حزب جوانان ایران اسلامی به صورت مجازی برگزار شد و اعضا درباره مباحث مهم روز با یکدیگر به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

او در بخش دیگری از سخنان خود در ادامه درباره نظریه احتمال حضور مشروط اصلاح طلبان، در انتخابات ۱۴۰۰، گفت: نظر فراگیر جریان اصلاح طلب این است که صرفا با کاندیدای اصلاح طلب به کارزار انتخابات ریاست جمهوری وارد شوند.

فعال اصلاح طلب با اشاره به صحبت‌های علی نمازی مبنی بر تایید انتخابات مشروط، ادامه داد: باتوجه به اینکه علی نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران است این صحبت او این فرضیه را که کارگزاران تمایل دارد با افرادی مثل لاریجانی وارد عرصه رقابت شود خنثی کرده است.

شریف با بیان اینکه بقیه احزاب اصلاح طلب هم به شرطی کاندیدا معرفی خواهند کرد که کاندیدای اصلاح طلب حضور داشته باشد، افزود: البته بحث شرکت در انتخابات و حضور کاندیدا دو موضوع متفاوت از یکدیگر است؛ اما به نظر می‌رسد که جریان اصلاحات هیچ تصمیمی برای ائتلاف با سایر گروه‌های سیاسی نداشته و صرفا تصمیم دارد از کاندیدای منتسب به جریان خود حمایت کند.


بیشتر بخوانید:


عضو شورای هماهنگی جریان اصلاحات، با اشاره به احتمال حضور لاریجانی در انتخابات هم بیان کرد: به طور کلی تا به حال درباره مصداق‌ها مخصوصا آقای لاریجانی که خارج از جریان اصلاح طلبی است صحبت نشده است، اما رویکرد کلی این است که کاندیدای ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ حتما باید یک کاندیدای اصلاح طلب شناسنامه دار باشد.

فعال اصلاح طلب تاکید کرد: البته خط مشی اصلی زمانی مشخص می‌شود که راهبرد شورای هماهنگی مشخص شود؛ هرچند مشخص است وقتی که یک جریان فکری و سیاسی با میلیون‌ها هوادار در انتخابات کاندیدا نداشته باشد عاقلانه نیست از کاندیدای جریان رقیب حمایت کند چون تجربیات ما در سال ۹۲ و ۹۶ نشان داد این راهبرد موفقیت آمیز نخواهد بود.

او بیان کرد: طبیعتا هر جریان سیاسی طیف وسیعی از تفکرات را داراست و در این بین ممکن است برخی تفکرات وزن بیشتری داشته باشند که تصمیمات به سمت آن‌ها سوق پیدا کند و نظر برخی هم روی زمین بماند؛ زیرا اقتضای کار جمعی احترام به نظر اکثریت است، اما اینکه ادعا می‌شود تصمیمات جای دیگری گرفته می‌شود به آسانی قابل اثبات نیست.

شریف در پایان گفت: معتقدم که اصلاح طلبان بیشترین احترام را برای تصمیمات جمعی قائل هستند که از مصادیق آن می‌توان به تصمیمات سال ٩٢ تا ٩٦ اشاره کرد. البته طبیعی است هر جریان سیاسی یک سری افراد با نفوذ در درون خود دارد که در اتخاذ هر تصمیمی از نظرات آن‌ها استفاده می‌کند، اما معمولا تصمیم نهایی در جمعی گرفته می‌شود که تمام اعضاء حضور دارند هرچند در نهایت ممکن است عده‌ای احساس کنند به همه نظرات آن‌ها توجه نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار