استاندار چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

توزیع رشته‌های هنرستان‌ها باید متناسب با ظرفیت‌های بومی هر منطقه باشد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: توزیع رشته‌های هنرستان‌ها باید متناسب با ظرفیت‌های بومی هر منطقه باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در شورای آموزش و پرورش اظهار داشت: برخی از سیاست‌های اشتباه در تصمیم گیری موجب می‌شود از مسیر صحیح خارج شویم، توزیع رشته‌های هنرستان‌ها باید متناسب با ظرفیت‌های بومی هر منطقه باشد.

او با بیان اینکه بحث تقویت آموزش‌های مهارتی در مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش و هنرستان‌ها دارای اهمیت بالایی است، افزود: ما می‌توانیم در این مدارس ابتدا کارگر و تکنسین ماهر تربیت کنیم و پس از آموزش‌های تکمیلی در دانشگاه این افراد به مهندسان ماهر تبدیل شوند.


بیشتر بخوانید


عباسی با تأکید بر اینکه اگر فرد دانش فنی نداشته باشد، نمی‌تواند کارآفرینی کند اضافه کرد: متأسفانه بازار کار در برخی از رشته‌های مهندسی اشباع شده است و بسیاری از نیرو‌های شرکتی به کارگیری شده در ادارات از توانمندی لازم برای انجام مأموریت محوله برخوردار نیستند.

او ادامه داد: برای کاهش بیکاری باید افراد به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف آموزش ببینند، اگر افراد توانایی لازم را در حرفه خود داشته باشند می‌توانند جذب بازار کار شوند.

عباسی در خصوص احداث هنرستان‌های جدید در چهارمحال و بختیاری گفت: به نظر می‌رسد باید این کار به بخش خصوصی واگذار و یا این کار به صورت مشارکتی با صنایع بزرگ انجام شود.

او افزود: در بسیاری ازاستان‌ها مدیران کارخانجات تمایل دارند از دانش‌آموزان ماهر آموزش دیده در هنرستان‌ها استفاده کنند، باید آموزش‌های مدارس فنی و حرفه‌ای در هر منطقه مطابق با ظرفیت‌های آن باشد.

عباسی در پایان با بیان اینکه امسال توزیع اعتبارات انجام شده است و امکان تخصیص بودجه برای احداث و یا تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای وجود ندارد اضافه کرد: برای سال آینده مهم‌ترین اولویت‌ها در این بخش، انتظارات از دستگاه‌های اجرایی و اعتبار موردنیاز احصا شود، تا در نشست‌های آتی بتوان برای آن تصمیم‌گیری کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.