۱۲۶ نفر از بهبودیافتگان کرونا در سیستان و بلوچستان پلاسما اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: ۱۴۱ نفر از بهبودیافتگان ویروس کرونا در استان از ابتدای سالجاری تاکنون برای اهدای پلاسما به انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۱۲۶ نفر موفق به اهدا شدند.

۱۲۶ نفر از بهبودیافتگان کرونا در سیستان و بلوچستان پلاسما اهدا کردنددکتر سهیلا خسروی مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستاندر گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: ۵۸ واحد پلاسمای ویروس کرونا از سایر استان‌های کشور از ابتدای سالجاری تاکنون دریافت و بین ۱۳۵ مرکز درمانی سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

اوگفت: ۲۱ هزارو ۸۴۴ نفر در این مدت برای اهدای خون به پایگاه‌ها و مراکز سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۷ هزارو ۱۷۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: یکهزارو ۳۸۴ نفر از مجموع اهدا کنندگان خون، زن و ۱۵ هزارو ۷۸۷ نفر مرد بودند.

او با بیان اینکه این میزان اهدای خون حدود ۶۰ درصد نیاز سیستان و بلوچستان را تحت پوشش قرار می‌دهد اظهار داشت: متوسط مصرف ماهانه استان ۱۱ هزارو ۵۵۹ واحد خون و فرآورده‌های خونی است.

خسروی با اشاره به اینکه کمبود‌ها از پایگاه‌های معین در سطح کشور دریافت می‌شود، گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۶ هزارو ۳۳۷ واحد خون از سایر استان‌ها بویژه شهر‌های بیرجند، تهران، بجنورد و اصفهان دریافت شده است.

او بیان کرد: سه هزار و ۲۴۰ نفر بیمار تالاسمی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ۶۸ درصد از خون اهدایی برای این بیماران مصرف می‌شود.

مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به افزایش بیماری‌های عفونی از جمله کرونا و انجام قرنطینه خانگی از سوی شهروندان اهدای خون بصورت قابل توجهی کاهش داشته است.

او ادامه داد: پایگاه‌های انتقال خون در سیستان و بلوچستان از ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند و هم استانی‌های عزیز نباید نگران آلوده شدن به ویروس کرونا در این مراکز باشند.

خسروی دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم‌خونی را از شرایط لازم برای اهداکنندگان خون عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار