مردم تایلند از سفر نظامیان آمریکایی به کشورشان در بحبوحه شیوع کرونا ناراضی‌اند

مردم تایلند به این موضوع که در دوران شیوع ویروس کرونا قرار است سربازان آمریکایی برای انجام رزمایش نظامی مشترک به کشورشان سفر کنند به شدت انتقاد دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مردم تایلند پس از آنکه اعلام شد قرار است حدود صد سرباز آمریکایی به منظور انجام یک مانور نظامی به این کشور سفر کرده و در یکی از هتل‌های بانکوک دوران قرنطینه خود را سپری کنند به شدت خشمگین شده و به این موضوع انتقاد کردند.

حدود ۱۰۶ سرباز آمریکایی از ۱۸ تا ۳۰ اوت در سه استان تایلند در سه رزمایش نظامی جداگانه مشغول به فعالیت خواهند شد.

بنا بر اعلام مقامات بهداشت تایلند، بیش از دو ماه است که موردی از ابتلا به کرونا در میان مردم این کشور مشاهده نشده و آمار مبتلایان روی رقم ۳۳۰۰ نفر ثابت مانده است. تمامی مرز‌های زمینی و هوایی این کشور به روی ورود مسافران بسته شده است و تنها شهروندان تایلند و یا بیگانگانی که اجازه ویژه دارند می‌توانند وارد این کشور شوند.

با این توصیفات، انتشار خبر انجام رزمایش نظامی مشترک با آمریکا و ورود سربازان این کشور به تایلند با انتقاد زیادی از سوی مردم مواجه شده است. بسیاری از مردم در شبکه‌های اجتماعی اعتراض خود را به این موضوع نشان داده و خوستار لغو برنامه این رزمایش شدند.

با این حال، تاویسین ناتاپون، سخنگوی کارگروه مقابله با کرونای تایلند در این خصوص گفت «۷۰ سرباز آمریکایی روز دوشنبه از اقیانوس آرام وارد کشور شدند و در قرنطینه به سر می‌برند.» او در ادامه توضیح داد «این نیرو‌ها دو بار آزمایش کرونا می‌دهند و در طول تمرینات نیز با مردم برخوردی نخواهند داشت.»

رویترز در ادامه نوشت این رزمایش در حالی انجام می‌شود که اعزام سربازان تایلندی به خارج از این کشور به دلیل ابتلای ۹ نفر از نیرو‌های نظامی آن به ویروس کرونا پس از بازگشت از دوره آموزشی در هاوایی ممنوع شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار