امشب، آخرین مهلت ثبت‌نام در چهارمین دوره معرفتی تشکیلاتی اسلام ناب

ثبت نام در چهارمین دوره معرفتی تشکیلاتی اسلام ناب ویژه تشکل‌های دانشجویی (برادران و خواهران) و طلاب (برادران) امروز پایان می‌یابد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، هر ساله دوره معرفتی تشکیلاتی اسلام ناب با هدف آموزش منظومه معارف اسلامی مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب در نیمه دوم تیر برگزار می شد که امسال با توجه به شرایط کرونایی کشور برگزاری این دوره به تاخیر افتاد.

طبق اعلام قبلی دوره اسلام ناب بنا بود امسال نیز با تاخیری یک ماهه نسبت به سال‌های گذشته در نیمه دوم مرداد به صورت حضوری برگزار شود که با توجه به ادامه دار شدن شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور، برگزاری حضوری این دوره به صورت متمرکز نیز مانند سایر اجتماعات لغو شد.

عدم امکان برگزاری این دوره به شکل حضوری، باعث شد دست ‌اندرکاران با توجه به شرایط موجود طرح متفاوتی را تدوین کنند که در آن بتوان با اتخاذ رویکردی مناسب محتوا و مطالب خود را به مخاطبین عرضه کرد.

در این طرح، بخش اصلی محتوای اسلام ناب به صورت مجازی برای ثبت نام کنندگان این طرح در قالب کلاس‌های آنلاین و آفلاین ارائه می‌شود.


بیشتر بخوانید


علاقه‌مندان برای ثبت نام در چهارمین دوره معرفتی تشکیلاتی اسلام ناب که از ۱۴ مرداد الی ۲۵ مرداد برگزار می شود، می‌توانند به سایت eslamenaab.ir مراجعه کنند.  آخرین مهلت شرکت در آزمون ورودی دوره تا آخر وقت امروز ( یکشنبه، ۱۲ مرداد) است.

مراحل شرکت در اردوی اسلام ناب مجازی

در مرحله اول ابتدا افراد ثبت نام کننده در اسلام ناب موظفند تا به مطالعه منابع اعلامی از سوی اسلام ناب بپردازند و حداکثر تا امروز، ۱۲ مرداد از مطالب این منابع در سامانه اسلام ناب آزمون ورودی اسلام ناب شرکت کنند. جهت شرکت در این آزمون زمان خاصی مدنظر نیست و صرفا باید تا پایان وقت امروز این آزمون را انجام دهند. افراد قبول شده در این آزمون جواز حضور در دوره را کسب می‌کنند.

در مرحله دوم این دوره، تشکل‌ها و افراد شرکت کننده در دوره، در روز‌های ۱۴ و ۱۵ و ۱۶ مرداد در طی ۵ تا ۱۲ ساعت به صورت مجازی در همایش بخشی از دروس اسلام ناب شرکت می کنند. در این همایش ها، حتی الامکان تشکل‌ها در اتاق‌هایی جداگانه و با حضور اعضای خود از مطالب بهره مند می‌شوند. همچنین در طول همایش سوالات معرفت جویان اخذ شده و تا حد ممکن از استاد پرسیده می‌شود. پس از برگزاری این دوره، آزمونی از مطالب گفته شده برگزار می‌شود. در این آزمون صرفا نمره به دست آمده هر فرد در سابقه اش درج می‌شود.

در مرحله بعدی، در طی ۵ روز (۱۷ الی ۲۱ مرداد)، دروسی به مدت ۵ تا ۱۳ ساعت در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. از این دروس ۵ تا ۷ساعت آن نیز باید به صورت کامل گذرانده شده و پس از آن آزمون درس نیز برگزار می‌شود و نمره آن در سوابق فرد قرار می‌گیرد. ۶ ساعت دیگر پس از دوره نیز قابلیت گذراندن خواهد داشت.

در مرحله چهارم و آخر، باقی دروس معرفتی و بخشی از محتوای میدان جمعا به مدت ۱۷ ساعت در طی کلاس‌های برخط جداگانه‌ای از ۲۲ مرداد الی ۲۵ مرداد برگزار می شود. بر خط بودن این کلاس ها، امکان انجام حضور و غیاب در کلاس‌ها را فراهم ساخته و حضور منظم در این کلاس‌ها به عنوان امتیاز مثبت و بالعکس عدم حضور منظم امتیاز منفی را برای افراد و تشکل متبوعشان به دنبال دارد. همچنین جلسات مباحثه الزامی این دروس نیز جزوی از کلاس محسوب می‌شوند که چگونگی آن‌ها در اطلاع رسانی‌های بعدی اعلام خواهد شد. این بخش به صورت کلاس‌های مجازی کم‌جمعیت برگزار خواهد شد.

در پایان دوره از کلیه مباحث دوره آزمونی برگزار می‌شود و شرکت و قبولی در آزمون لازمه تایید فرد به عنوان دانش آموخته اسلام ناب است و در مراحل بعدی اسلام ناب مورد در خواست قرار می گیرد.

مخاطبان دوره اسلام ناب دانشجویی

همانطور که از نام دوره پیدا است این دوره علاوه بر جنبه‌های معرفتی محتوایی بر جنبه‌های تشکیلاتی نیز تاکید دارد. یکی از رویکرد تشکیلاتی در نوع مواجهه با مخاطب است. در این دوره واحد شمارش مخاطبان به جای فرد تشکیلات است. واحد‌های تشکیلاتی دانشگاه‌ها مخاطبان اسلام ناب خواهند بود. این دوره به صورت همزمان شامل: ۱- دوره دانشجویی برادران ۲- دوره دانشجویی خواهران ۳- دوره طلبگی برادران ۴- دوره بین الملل برادران است.

گفتنی است، این دوره ها توسط بسیج دانشجویی برگزار و مختص تشکل های دانشجویی انقلابی است. این دوره توسط حوزه علمیه و عملیه نهضت و با حمایت و نظارت سازمان بسیج دانشجویی کشور و سازمان تبلیغات برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار