کشته شدن مسئول استخبارات داعش در افغانستان

امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که ضیاءالرحمان مشهور به اسدالله اورکزی، مسئول استخبارات گروه تروریستی داعش در یک عملیات ویژه کشته شده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که ضیاءالرحمان مشهور به اسدالله اورکزی، مسئول استخبارات گروه تروریستی داعش در یک عملیات ویژه کشته شده است.

امنیت ملی افغانستان در این اعلامیه گفته است که ضیاءالرحمان شهروند اصلی اورکزی اجنسی پاکستان و مسئول عمومی استخبارات داعش شاخه خراسان بود که به دلیل قساوت و کشتن بی‌رحمانه مخالفین داعش به قصاب داعشی نیز معروف بود.

این اعلامیه افزوده است که اسدالله اورکزی همچنین مسئول ارتباطات گروه تروریستی داعش با یکی از کشور‌های منطقه بود، اما این نهاد از این کشور نام نبرده است.

امنیت ملی افغانستان در مورد زمان و مکان کشته شدن اورکزی گزارشی نداده، اما گفته است که او مسئول حملات خونبار بر اجتماعات و گردهمایی‌های غیر نظامی در افغانستان بود.

گفتنی است که ریاست امنیت ملی کشور پیش از این، در تاریخ ۱۶ حمل/ فروردین از دستگیری عبدالله اورکزی معروف به اسلم فاروقی، رهبر گروه تروریستی داعش شاخه خراسان با ۱۹ جنگجوی دیگر این گروه در عملیات نیرو‌های خاص امنیت ملی خبر داده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار