ناظمی اردکانی در گفت‌وگوی مشروح با باشگاه خبرنگاران جوان:

دست دراز کردن به سمت آمریکا نهایت بی عقلی است

فعال اصولگرا گفت: این نهایت بی عقلی و ذلت است که به سمت آمریکا دست دراز شود.

دست دراز کردن به سمت آمریکا نهایت بی عقلی استمحمد ناظمی اردکانی وزیر تعاون دولت نهم، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری،گفت: سخنان اخیر مقام معظم رهبری بیاناتی بسیار حکیمانه، چند وجهی و عمیق بود که جوانب مختلفی را در برمی‌گرفت.

فرهنگ ما باعث شده تا بر سخت‌ترین بحران‌ها فائق آئیم

او ادامه داد: برای مثال رهبر انقلاب درخصوص ابتلای جهانی به ویروس کرونا یک وجه تمایزی بین جامعه ایران و سایر جوامع در جهان قائل شدند که به آموزه‌های دینی، مکتبی و غنای فرهنگ ایرانی بازمی‌گردد؛ فرهنگی که باعث شده ملت ایران در سخت‌ترین شرایط و بحران‌ها با همبستگی و ایثار بر بحران‌ها پیروز شوند؛ موضوعی که نمونه بارز آن دوران دفاع مقدس بود.

ناظمی اردکانی افزود: در دوران جنگ شاهد بودیم که افرادی در صف اول مقدم می‌جنگیدند و مردمی هم در پشت جبهه کمک رسان آنها بودند و اثر بخشی‌شان در پیروزی جنگ کمتر از افرادی که در صف اول می‌جنگیدند نبود.

وزیر تعاون دولت نهم گفت: رهبر معظم انقلاب اشاره کردند که صحنه مبارزه با ویروس کرونا شعاعی وسیع دارد که کادر درمان ، پزشکان ، پرستاران و کارکنان درمانگاه‌ها ، سربازان و فرماندهان صف مقدم این جنگ هستند، اما نباید نقش مردم را در پشت این صحنه فراموش کرد.

فعال اصولگرا بیان کرد: شاهد بودیم که مردم در این عرصه به کمک دولت و نهاد‌های مردمی و اقشار آسیب پذیر آمدند و مقام معظم رهبری هم این را مترادف با انقلابی گری دانستند و تاریخ سرگذشت ملت ایران هم نشان داده که در هر مقطعی دشمنان ملت زیاد شدند، همکاری مردم در صحنه نیز زیاد شده است.


بیشتر بخوانید:


کرونا دشمنی حقیر با عملکردی خطیر است 

او خاطر نشان کرد: ما امروز با بیماری کرونا مواجهه هستیم که در عین حال که یک دشمن حقیر است اما خطیر عمل می‌کند؛ دشمن بیرونی ما آمریکا است که با تحریم‌هایش دارد با ملت بزرگ ایران می‌جنگد و بخشی از صحبت‌های مقام معظم رهبری هم در خصوص فشار‌های دشمن از ناحیه تحریم بود، زیرا اخیرا آمریکا دامن تحریم‌هایش را گسترش داده است.

ناظمی اردکانی اضافه کرد: علاوه بر این ایشان اشاره کردند که هرچقدر دشمن در زمینه تحریم‌ها گسترده‌تر عمل کند، باعث می‌شود تا فرصت‌های بیشتری برای کشور و ملت بزرگ ایران ایجاد شود و پیشرفت‌هایی هم در زمینه‌های علمی، فنی و حتی اقتصادی برای ما مهیا خواهد شد؛ یعنی فرصت‌های بزرگی از ناحیه تحریم ایجاد شده نظیر اقتصاد منهای درآمد‌های ارزی که حاصل از فروش نفت بود.

تحلیلگر مسائل سیاسی تشریح کرد: همانطور که می‌دانید در دهه‌های گذشته بزرگترین عامل افت اقتصاد ایران وابستگی به نفت بود، اما امروز ما شاهد پیروزی طرح اقتصاد منهای نفت و دستیابی به توانایی طراحی و ساخت قطعات تسلیحات نظامی  و دفاعی پیشرفته  صنعتی و ورود به عرصه‌های علم و فناوری و کسب قدرت در این زمینه هستیم که اینها همه فرصت‌هایی است که تحریم‌ها برای کشور مهیا کرده‌اند.

مهمترین اهداف دشمن سوار شدن بر موج نارضایتی مردم است

ناظمی اردکانی افزود: علاوه بر این قدرت هسته‌ای، قدرت دستیابی به فضا و قدرت منطقه‌ای همه دستاور‌های بسیار بزرگی است که روز به روز ایران را در منطقه و جهان قدرت‌مند‌تر می‌کند؛ ایشان همچنین به مشکلاتی که تحریم‌ها برای ما ایجاد کرده اشاره می‌کنند که خواسته یا ناخواسته بر سر راه ما قرار گرفته اما با مدیریت صحیح و برطرف‌تر کردن ضعف‌های مدیریتی می‌توان اهداف دشمن را با شکست مواجه کرد.

وزیر تعاون دولت نهم درباره جریان تحریف، گفت: یکی از مهمترین اهداف دشمن ایجاد نارضایتی در مردم و سوار شدن بر موج نارضایتی است که نتیجه رو در رو قرار دادن مردم با نظام است؛ موضوعی که مقام معظم رهبری آن را  به خوبی تشریح کردند؛ ایشان در این خصوص برای اولین بار از سران سه قوه که اختیارات لازم را برای برطرف کردن مشکلات داشتند گلایه کردند و فرمودند «قرار بر این بود که سران سه قوه در نشست‌هایی که دارند برای اصلاح ساختار بودجه و اصلاح نظام بانکی و ارتقای سرمایه گذاری و استغال و بهبود فضای کسب و کار راهی را برای برون رفت از تحریم‌ها فراهم کنند».

او ادامه داد: ولی متاسفانه پیشرفتی که مورد انتظار بود هرگز رخ نداد؛ ایشان جهش در تولید اقتصاد ملی را مطالبه کرده و خواستند که مسئولان حجم نقدینگی بالایی که در کشور به وجود آمده را به سمت تولید سوق دهند تا جلوی تورم و گرانی افسار گسیخته گرفته شود.

ناظمی اردکانی گفت: گرانی‌های امروز بیش از همه جنبه سیاسی امنیتی پیدا کرده و در این زمینه گزارشاتی هم وجود دارد؛ همچنین رهبر انقلاب اشاره کردند همانطور که مردم از خود نجابت به خرج داده و صبور هستند، مسئولان هم برای ایجاد ثبات در اقتصاد ملی شبانه روز تلاش و مجاهدت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار