اوحدی در یزد؛

بدهی‌های بنیاد شهید روی زمین مانده است/ انعقاد تفاهم نامه مسکن و اشتغال ایثارگران در یزد

رئیس بنیاد شهید گفت: بدهی‌های بنیاد شهید  از سال ۹۳ روی زمین مانده است و باید پرداخت شود.

انعقاد تفاهم نامه مسکن و اشتغال ایثارگرانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  با حضور سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در یزد، دو تفاهم نامه تامین زمین و ساخت سه هزار و ۷۰۰ واحد مسکن و ساماندهی  اشتغال و کارآفرینی ایثارگران امضا شد.

اوحدی با بیان اینکه بنیاد شهید مقدس‌ترین نهاد انقلابی کشور در خدمت به خانواده‌های شهدا، ایثارگر و جانبازان است، گفت: اگر برای پیگیری موضوعات و مشکلات این قشر درست عمل کردیم آن موقع می‌توانیم ادعا کنیم که ماموریتمان را درست انجام دادیم.

او با تاکید بر اینکه نوع ماموریت باید جهادی باشد و نباید مدیریت نشسته داشته باشیم، اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران باید روحیه‌ی مطالبه گری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد، زیرا این موضوع ماموریت ذاتی بنیاد شهید است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: اگر صحبت از خدمات به خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان می‌شود، حق آن‌ها است، زیرا کشور بدهکار و مدیون این عزیزان است با این حال این قشر با عزت نفس و نجابت از مطالبات انجام نشده چشم پوشی می‌کنند.

اوحدی در ادامه حضور پر افتخار  ایثارگران و آزادگان را در جامعه، مایه برکت دانست و گفت: امروزه اعضای جامعه ایثارگری مدارج علمی و اجرایی را طی کرده اند و  تبدیل به نخبه‌هایی در سطح کشور شده اند.

او با بیان اینکه ارزش‌های جامعه ایثارگری قطعا ارزش‌های ماندگاری برای نظام و انقلاب است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب  در زمان‌های مختلف راه عبور از گردنه‌ها و شرایط فعلی  را اینگونه مطرح می‌کنند که" اگر به دنبال صلاح و عزت این مملکت هستید، فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهید"، زیرا ما حماسه‌ها را در سخت‌ترین شرایط  و با همین باور و اعتقاد خلق کردیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: در بنیاد شهید چهار کارگروه اشتغال، مسکن، مسائل فرهنگی و درمان تشکیل دادیم که اگر قصور و کوتاهی در این حوزه‌ها برای خانواده‌های شهدا، ایثارگران و آزادگان انجام شده است، جبران شود.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: رئیس جمهور تاکید کردند که ۱۰۰ درصد مطالبات باید تا پایان دولت دوازدهم پرداخت شود که قدم اول آن برداشته شد، قدم دوم آن نیز ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور با پرداخت بدهی های این نهاد در حوزه درمان و آموزشی و دانشگاه‌ها  برمی دارد، زیرا بدهی های بنیاد شهید  از سال ۹۳ روی زمین مانده است و باید پرداخت شود.

اوحدی با بیان اینکه امروز از تمبر تشکل فرزندان جانبازان رونمایی شد، گفت: معتقدیم تشکل‌ها به عنوان حلقه‌های مستحکم و بسیار قوی متصل به بنیاد شهید و یا به قولی پل ارتباطی  بنیاد شهید با  مردم و دستگاه‌های و جامعه ایثارگری  هستند.

او تصریح کرد: هرچقدر تشکل فرزندان جانبازان تقویت شود در واقع  این پل و حلقه‌های ارتباطی، ظرفیت عبور بار‌های سنگین تری را خواهد یافت و قطعا این تشکل، پشتوانه بسیار موثری برای احقاق حقوق جامعه ایثارگری و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می شود.

اوحدی صبح امروز وارد فرودگاه شهید صدوقی یزد شد و مورد مراسم  استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.

او در بدو ورود به مسجد روضه محمدیه رفت و به چهارمین شهید محراب ادای احترام کرد. او همچنین دیداری با آیت الله ناصری امام جمعه یزد داشت.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار