انتشار ۱۰ کتاب کانون پرورش فکری در کشور‌های عربی

حق نشر ۱۰ عنوان از کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به زبان عربی، به ناشرانی از کشور‌های سوریه و لبنان واگذار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب‌های «دعای موش کوچولو»، «امین‌ترین دوست»، «در جستجوی خدا»، «کلوچه‌های خدا»، «قصه مارمولک سبز کوچولو» و «خداحافظ راکون پیر» نوشته کلر ژوبرت، قرار است از سوی انتشارات «دارالحداره الاسلامیه» کشور لبنان به زبان عربی منتشر شوند. 

همچنین امتیاز کتاب‌های «یک جنگل و چند حیوان» نوشته نورا حق‌پرست، «شام سرد شد کوتی‌کوتی»، «سرما نخوری کوتی‌کوتی» و «دنیا را بلرزان کوتی‌کوتی» نوشته فرهاد حسن‌زاده از مجموعه «قصه‌های کوتی‌کوتی» به ناشر سوریه‌ای واگذار شده است.

ناشر این کتاب‌ها در کشورمان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده است. 

از ویژگی بارز کتاب‌های کلر ژوبرت که باعث شده است در میان ناشران خارجی مورد توجه قرار گیرد، پرداختن به مسائل مذهبی در قالبی لطیف و زیبا است.

آثار فرهاد حسن‌زاده نیز علاوه بر جذابیت‌های فراوان در بین کودکان و نوجوانان ایرانی طرفداران زیادی دارد و تعدادی از آثار او به زبان‌های مختلف ترجمه شده است.

ناشران عرب‌زبان دیگری از کشور‌های اردن و عراق هم در حال مذاکره برای خرید امتیاز ترجمه دیگر آثار کانون پرورش فکری هستند که به‌زودی با انعقاد قرارداد خرید حق نشر، این آثار به مخاطبان عرب‌زبان معرفی می‌شوند.

پیش‌تر نیز حق‌نشر (کپی‌رایت) زبان ترکی استانبولی و اسپانیولی شش کتاب کلر ژوبرت به ناشرانی از کشور‌های ترکیه و استانبول واگذار شده بود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار