شناسایی نشدن کانون داخلی مولد گرد و غبار کرمانشاه

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از شناسایی نشدن کانون داخلی مولد گرد و غبار در این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فریدون یاوری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه درباره برنامه‌های مقابله با ریزگرد‌ها در استان کرمانشاه گفت : بر اساس کار تحقیقاتی انجام شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست در کشور کانون داخلی مولد گرد و غبار در استان کرمانشاه شناسایی نشده است.

او گفت : با این حال در راستای حفظ پوشش گیاهی برنامه‌هایی در قالب جلوگیری از وقوع آتش سوزی و پیشگیری از قطع جنگل‌ها انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود: همچنین یکی دیگر از برنامه‌ها به این منظور آگاه سازی جوامع محلی و فرهنگ سازی زیست محیطی در زمینه حفظ محیط زیست و پوشش گیاهی از طریق ارائه آموزش‌ها بوده است.

یاوری ادامه داد: به منظور اطفا حریق ۱۶ گروه واکنش سریع در سطح استان کرمانشاه تشکیل شده و امکانات لازم به این منظور افزایش یافته و پیش از آغاز فصل آتش سوزی نیز آموزش‌های زیست محیطی به جوامع محلی ارائه شده است.

این مسئول گفت: در زمینه جنگل کاری نیز در سطح مناطق حفاظت شده اقداماتی انجام شده است.

او درباره ایجاد کمربند سبز گفت: در گذشته در راستای مقابله با ریزگرد‌ها در ارتفاعات سراب قنبر جنگل‌کاری‌هایی انجام شده که تا پلیس راه امتداد خواهد یافت که البته منوط به تخصیص اعتبار است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.