اعلام سامانه جدید برای بیمه بیکاری در استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سامانه جدید برای ثبت درخواست بیمه بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پروانه نیک مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متقاضیان دریافت بیمه بیکاری از این پس برای ثبت و یا پیگیری درخواست‌های خود باید به زیرسامانه بیمه بیکاری از سامانه جامع روابط کار به نشانی prkar.mcls.gov.ir مراجعه کنند.
 
نیک مرام بیان کرد: متقاضیانی که درخواست بیمه بیکاری دارند از این پس برای ثبت درخواست خود به زیرسامانه بیمه بیکاری از سامانه جامع روابط کار مراجعه کنند.

او افزود: به منظور تحقق دولت الکترونیک، زیرسامانه بیمه بیکاری از سامانه جامع روابط کار پس از طی دوره اجرای آزمایشی در ۵ استان، قابلیت استفاده در سطح کشور را پیدا کرد.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری که در ایام کرونا راه اندازی شده بود از پنجم مرداد مسدود شده بود و متقاضیان بیمه بیکاری از این پس برای ثبت درخواست خود باید به زیرسامانه بیمه بیکاری از سامانه جامع روابط کار به نشانی prkar.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

خانم نیک مرام گفت: متقاضیانی که خواهان استفاده از سامانه جامع روابط کار در بیمه بیکاری، تائید صلاحیت شرکت‌های خدماتی، صلاحیت ایمنی و طرح دعوی هستند در ابتدا باید با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و احراز هویت، نام کاربری و رمز عبور دریافت کنند.
 
او بیان کرد: پس از احراز هویت نام کاربری و رمز عبور برای شخص و یا شرکت پیامک می‌شود و افراد با حضور در سامانه جامع روابط کار و ورود به کارپوشه شخصی می‌توانند از خدمات این سامانه برای ثبت درخواست خود بهره‌مند شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: کارگران و کارفرمایان لازم است فقط یک بار برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و پس از آن خدمات موردنیاز خود را به شکل غیرحضوری و در کمترین زمان ممکن دریافت می‌کنند.
 
او اجرای این طرح را برای شفاف سازی، سهولت در کار و ضروری دانستن تحقق دولت الکترونیک در کشور دانست.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.