اشتباه بزرگ کارفرمایان/ دریافت چک و سفته ضمانت از کارگر ممنوع!

یک کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی گفت:کارفرمایان چک و سفته ضمانت را از کارگران برای جلوگیری از شکایات احتمالی میگیرند که این اشتباه است.

وحید حاجی زاده کارشناس حوزه اختلافات کارکری و کارفرمایی در گفت و گو با خبرنگارحوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: سوء استفاده از چک و سفته سفید امضا برای کارفرمایان شش ماه تا سه سال حبس دارد.

او با بیان اینکه کارفرمایان چک و سفته ضمانت را از کارگران خود برای جلوگیری از شکایات احتمالی آن‌ها میگیرند که این اشتباه بزرگی است، گفت: به دلیل آنکه حتی اخذ چک و سفته ضمانت نمی‌تواند از شکایات کارگران جلوگیری کند.

او ادامه داد: کارفرمایان چک و سفته ضمانت را سفید امضا دریافت می‌کنند و با تصور اینکه هر زمان خواستند علیه کارگران اقدام کنند و این اشتباه بزرگ باعت می‌شود تا در زمان شکایت علیه کارگر، برعکس جریان، خود کارفرما محکوم به زندان شود.

حاجی زاده با بیان اینکه کارفرمایان بدون اینکه پیش بینی ترک کار و خسارت مربوطه را در قرارداد کار اولیه انجام داده باشند به محض ترک کار کارگران بر روی سفته یا چک سفید امضا اقدام می‌کنند، گفت: در این شرایط در نهایت تاسف خودشان محکوم می‌شوند و باید رضایت کارگر را جلب کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
من یک فروشنده مواد غذائی در یکی از برندهای اول کشور هستم
در سال 99 که حقوق بالا رفت پورسانت فروش که برای افراد شبیه من بسیار مهم میباشد کم شده است ،یعنی یک جوری برابری با دریافتی سال گذشته.اگر هم یک روز بخواهیم از شرکت برویم تو خیلی جاها حق کار نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
اگه کارگر کارگر باشه ونون حلال بخاد وجدان داشته باشه و دید بصیرت داشته باشه ومیبینه کارفرما با چه بدبختی یه مجوموعه رو راه انداخته نباید بره شکایت کنه اما بعضیا که بدنبال نون حلال نیستن و با دروغ گویی میرن شکایت میکنن وچندبارابر سالی ویامدت هم با دروغ میچسبونن به مدت و شنیدن اداره کار طرفشونو میگره و پای سنوات وپاداش وسطه به ناحق تحصیل مال حرام میکنن اگه اداره کار بدون تحقیق بنفع اینجور اشخاص رای بده
Iran (Islamic Republic of)
عدالت
۲۳:۵۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
ما که ندیدیم کارفرما به خاطر شکایت کارفرما بره زندان، اگه اینجوری بود با این همه تخلفاتی که کارفرماها انجام میدهند،باید همه کارفرماهای ایران را جارو کنند بریزن توزندانها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
یعنی پس هر کارگری که خواست میتونه خسارت بزنه و هر روزی که خواست میتونه کارشو ترک کنه بعد کارفرما اون روزهایی که چشمشو به سود از جانب کار کارگر میبنده تا کارگر راه ببافته و آموزش لازمو ببینه بعد کارگر خیلی راحت عنوان میکنه که من حالا اوستا کار شدم و راحت میره جایی که حقوق بیشتر بهش میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام بعضی از کارها چون کارگر با پول کارفرما سروکار دارد معمولا برای اطمینان چک میگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
مگه زمانی که پادو بود پول اوستایی بهش میدادی حقوقشو بیشتر کن نره
آخرین اخبار