در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نقش مهم آب های نامتعارف در توسعه زراعت چوب

میرعرب گفت: با توجه به منابع آبی محدود در کشور، استفاده از آب های نامتعارف شامل فاضلاب خام و تصفیه شده در توسعه زراعت چوب نقش مهمی دارد.

جواد میرعرب رضی مجری طرح توسعه زراعت چوب در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین جزئیات طرح توسعه زراعت چوب اظهار کرد: طبق برنامه ششم توسعه باید در ۷۵ هزار هکتار زراعت چوب داشته باشیم که طی سال های ۹۶ تاکنون در ۱۸ هزار هکتار این امر صورت گرفته است.

او افزود: بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته در ۲ سال، برنامه حدود ۳۰ هزار هکتار محقق شد و تا سال ۱۴۰۸ در ۳۰ هزار هکتار دیگر توسعه می یابد که با این وجود هرساله ۱۲ میلیون متر مکعب چوب تولید می شود.

توسعه زراعت چوب یکی از محورهای اصلی جهش تولید

میرعرب رضی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی و ممنوعیت برداشت چوب از جنگل های شمال،‌ توسعه زراعت چوب یکی از اولویت های سازمان جنگل ها و مراتع است که امسال به عنوان یکی از محورهای جهش تولید شناخته شده است.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه طرح زراعت چوب از سال ۸۴ تاکنون دارای موافقت نامه و ردیف اعتباری است، گفت: تعهدات وزارت صمت حدود ۱۸ میلیون متر مکعب چوب است که برای تامین این میزان از برنامه، زراعت چوب باید انجام شود، ضمن آنکه سال گذشته طرح ملی چوب تهیه کردیم و همواره به دنبال تصویب آن در شورای اقتصاد هستیم تا جنگل های طبیعی را حفظ کنیم.

توسعه زراعت چوب با آب های نامتعارف

مجری طرح زراعت چوب در پایان با اشاره به اینکه استفاده از آب های نامتعارف برای طرح زراعت چوب در حال تصویب است، تصریح کرد: با توجه به منابع آبی محدود در کشور در صدد استفاده از منابع آبی نامتعارف شامل فاضلاب خام و تصفیه شده ۱۰ شهر بزرگ هستیم که این امر به توسعه زراعت چوب کمک می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
آب رو بديم برا چوب ؟؟؟؟؟
آخرین اخبار