دیلی میل گزارش داد:

مقامات فرانسه آغاز موج دوم کرونا را کتمان می‌کنند

با وجود افزایش گسترده تعداد مبتلایان روزانه به کرونا در فرانسه، مقامات فرانسوی معتقدند هنوز موج دوم شیوع این ویروس در این کشور آغاز نشده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه انگلیسی دیلی میل نوشت با وجود افزایش فزاینده آمار روزانه مبتلایان به کرونا در کشور فرانسه، مقامات بهداشتی این کشور وقوع موج دوم شیوع کرونا در آن را کتمان می‌کنند.

به نوشته این روزنامه، روزانه بیش از هزار مورد جدید ابتلا به کرونا را در آمار رسمی خود به ثبت می‌رساند که این مسئله باعث شده تنها میانگین هفته گذشته کرونایی‌های جدید هرروز در این کشور «هزار و ۲۵ نفر» اعلام شود. اما با وجود این آمار و هشدار‌های جدی از سوی دولت فرانسه، مقامات بهداشتی این کشور شیوع موج دوم کرونا در آن را کتمان می‌کنند.

روز گذشته مقامات بهداشتی فرانسه هزار و ۳۳۷ مورد جدید ابتلا در این کشور را به طور رسمی اعلام کرده‌اند. البته در  آلمان و اسپانیا نیز همین روند را در مبتلایان به کرونا گزارش شده است.

اما «اولیور وِرن» وزیر بهداشت فرانسه، به خبرنگاران گفته است مقامات بهداشت هشدار‌های بسیاری از سوی بیمارستان‌ها و کادر درمانی دریافت می‌کنند، اما از نظر او «هنوز موج دوم در فرانسه رخ نداده است.»

این گفته وزیر بهداشت فرانسه در حالی مطرح شده است که بیشتر شهر‌های این کشور استفاده از ماسک را اجباری کرده و قوانین سختگیرانه‌ای برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته‌اند.

همچنین در دومین فصل از سال جاری میلادی رکود اقتصادی در فرانسه ۱۳.۸ درصد به ثبت رسیده که رکوردی جدید برای این کشور در محدودیت‌های کرونایی است.

این مسئله به معنی رکود اقتصادی این کشور برای سومین فصل پیاپی است. البته این رکود از میزان پیش‌بینی شده از سوی کارشناسان اقتصادی این کشور، یعنی ۱۷ درصد، کمتر بوده است. این میزان رکود در حمل و نقل ۴۷ درصد و در رستوران‌ها و هتل‌ها ۵۷ درصد گزارش شده است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، از میان ۱۷ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۱۰۵ نفر مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹) در جهان، تاکنون ۱۰ میلیون و ۹۳۹ هزار و ۴۷۳ نفر بهبود یافته و ۶۷۶ هزار و ۷۵۲ تن فوت کرده‌اند.

فرانسه با گزارش ۱۸۶ هزار و ۵۷۳ نفر مبتلا و بیش از ۳۰ هزار جان باخته بر اثر شیوع کرونا، رتبه نوزدهم در جدول کشور‌های آلوده جهان به این ویروس را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار