نظارت دامپزشکی مراغه بر ذبح دام در عید قربان

رییس اداره دامپزشکی مراغه گفت: در راستای پیشگیری از مشکلات بهداشتی، اکیپ‌های ثابت و سیار این اداره در مناطق مختلف شهرستان بر ذبح شرعی دام‌ها در عید قربان نظارت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،علی پاشایی رییس اداره دامپزشکی مراغه افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و نیز در جهت پیشگیری از ابتلای شهروندان به بیماری‌های مشترک انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو، ۲ اکیپ ثابت و ۲ اکیپ سیار بر ذبح دام‌ها در این شهرستان نظارت می‌کنند.

او  ادامه داد: برای این منظور، اکیپ‌های ثابت دامپزشکی در محل این اداره و نیز کشتارگاه دام این شهرستان و نیز اکیپ‌های سیار به صورت شبانه روزی به شهروندان ارائه خدمت رایگان خواهند کرد.

 رییس اداره دامپزشکی مراغه  اضافه کرد: این اکیپ‌ها شامل ۱۵ نفر بازرس از جمله چهار دکتر دامپزشک، پنج بازرس بهداشت گوشت و سه ناظر شرعی بر ذبح‌های انجام شده در عید قربان نظارت بهداشتی خواهند داشت.

پاشایی گفت: از نخستین ساعات عید قربان نیز با تجهیز و فعالیت این اکیپ ها، خدمت رسانی به مردم مومن و متدین شهرستان آغاز می‌شود.

او  افزود: با توجه به اهمیت بازرسی دام‌ها قبل و بعد از کشتار و ذبح در کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مسترک انسان و دام، شهروندان می‌توانند با شماره‌های ۳۷۲۷۴۱۱۳ و ۳۷۲۷۴۱۱۴ دامپزشکی این شهرستان تماس حاصل کرده و از خدمات رایگان بهداشتی بهره‌مند شوند.

او  اضافه کرد: همچنین برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و تب کریمه کنگو، شهروندان در عید سعید قربان، کشتار وذبح‌های خود را تا حد امکان در کشتارگاه و با رعایت اصول و نظارت بهداشتی انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.