روش جدید ثبت درخواست بیمه بیکاری اعلام شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: متقاضیان دریافت بیمه بیکاری از این پس برای ثبت و یا پیگیری درخواست‌های خود باید به زیر سامانه بیمه بیکاری در سامانه جامع روابط کار مراجعه کنند.

روش جدید ثبت درخواست بیمه بیکاری اعلام شدمهرداد جهاندیده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: به منظور شفاف‌سازی، دسترسی سریع و آسان به خدمات و ضرورت حرکت به سمت تحقق دولت الکترونیک، زیرسامانه بیمه بیکاری پس از طی دوره اجرای آزمایشی در پنج استان قابلیت استفاده در سطح کشور را پیدا کرد.

 اوادامه داد: بر این اساس متقاضیان بیمه بیکاری باید ابتدا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و نام کاربری و رمزعبور (گذرواژه) خود را دریافت کرده و سپس به سامانه prkar.mcls.gov.ir وارد شده و مدارک خود را بارگذاری کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه سامانه‌ای که برای بیمه بیکاری ایام کرونا راه‌اندازی شده بود از پنجم مرداد غیرفعال شده است، گفت: افرادیکه در این سامانه درخواست خود را به ثبت رسانده‌اند، اطلاعات آن‌ها به سامانه جدید انتقال داده می‌شود، ولی برای تداوم مقرری بیمه بیکاری باید برای بارگذاری مدارک و احتمالا تغییرات به سامانه جدید مراجعه کنند.

او با اشاره به اینکه زیر سامانه جدید بیمه بیکاری یکی از زیرمجموعه‌های سامانه جامع روابط کار به شمار می‌رود، اظهارداشت: سامانه جامع روابط کار از جمله طرح‌های بزرگ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که با هدف شفاف‌سازی و ساماندهی اطلاعات درحوزه روابط کار راه‌اندازی شده و زیرسامانه جامع ثبت دادخواست‌ها، بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل، آموزش ایمنی نیرو‌های کار، ثبت و تایید و پیگیری قرارداد‌های کار، شناسایی واحد‌های مشکل‌دار، شورا‌های سازش، طبقه‌بندی مشاغل و بیمه کارگران ساختمانی از جمله آن‌ها به شمار می‌رود.

جهاندیده تصریح کرد: کارگران و کارفرمایان با مراجعه به این سامانه، خدمات موردنیاز خود را به شکل غیرحضوری و در کمترین زمان ممکن دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار